Okusi u fokusu

Prirodno i sofisticirano cvijeće trend u Europi

Agrovijesti
Cvijeće Fotografija: Thinkstock
Cvjetni okusi u hrani trenutno su trend u Europi zahvaljujući njihovoj percepciji zdravlja i sofisticiranosti. No, koje su kategorije poželjne, da li su ekstrakti bolji od prirodnih aroma i s čime bi se trebali sparivati? FoodNavigator je razgovarao s kućom okusa Sensient.

Od soka s hibiskusom iz Zapadne Agrike do zelenog čaja s jasminom u Kini ili marokanskim keksima s cvijetom naranče do turskog ratluka s okusom ruže, cvijeće se dugo koristi diljem svijeta kao začin hrani i piću. U Europi je često bilo zasjenjeno voćnim okusima, no prema istraživačima tržišta u Mintelu, cvijeće se pojačano koristi kao začinska komponenta u nekonvencionalnoj hrani i piću.

Emma Schofield iz Mintela kaže: „Vjerojatno je da ćemo nastaviti viđati cvijeće kako se koristi na nove načine. Proizvođači hrane mogu maksimizirati ovu mogućnost korištenjem okusa iz novih i različitih vrsta cvijeća. Cvijeće se može koristiti u širokom rasponu hrane i pića na manje konvencionalan način. Iako cvjetni okusi nikada možda neće zamijeniti znane okuse kao što su vanilija, limun ili čokolada, oni su definitivno rastući trend sastojak za 2016. godinu i nadalje.“

Cvijeće

A za to postoje tri razloga kako u Europi tako i u svijetu, tvrdi Barbara Lezzer, direktorica europskog marketinga za pića u Sensientu. Prvi je povezan s zdravljem i prirodnošću, barem u terminima percepcije potrošača. To znači da se lako uklope u rastuću botaničku kategoriju kao i dodatak premium i osobnih detalja proizvodu. „Štoviše, oni su u mikrotrendu sofisticiranosti koja se povezuje s gurmanskim okusima sa stilom kao i s potrebnom za individualizacijom. Oni su savršeni način za dodavanje osobnog i nesvakidašnjeg dodira hrani ili piću. Cvjetno se koristi i kao način dekoracije jela i često ih koriste chefovi i kućni chef entuzijasti te oni koji žele napraviti nešto sami“, kaže Lezzer.

Cvijeće ima vrlo delikatan okus pa može biti teško dobiti pravi balans pri stvaranju okusa pogodnog za matricu hrane i pića. Glavna osoba zadužena za okuse u laboratorijima Sensient za pića Philippa Holford kaže: „Unutar cvjetnog raspona postoji mnogo promjenjivosti u terminima nečega što je vrlo delikatno i voćno kao što je cvijet trešnje u usporedbi s nečim teškim i animalnim kao što je jasmin. Stoga, kako bi stvorili pravi realistični okus koji dobro služi i ima dugo trajanje može biti izazov, no mi imamo svoj vlastiti raspon tehnologija izvlačenja i ekstrahiramo svoje cvijeće.“

Cvijeće

Iako raste, cvijeće je još uvijek nišni trend koji kreće s male osnove. Manje od 1 posto proizvoda hrane i pića u Europi koristi cvijeće kao okus, prema podacima Mintela. Sensient zna da zahtjevi potrošača rastu u brojnim kategorijama kao što su čokolada, slatkiši i peciva kao i vode s okusom, ledeni čajevi i alkoholni kokteli. „Vidimo više potencijala u svim proizvodima hrane i pića na bazi mlijeka, kao što su mliječni jogurti i sladoledi“, kaže Lezzer.

Sensient također prepoznaje veći broj potrošača koji traže okuse koji su ekstrakti – radije nego prirodni okusi – kako bi dodali i “vrlo premium efekt“ svojem konačnom proizvodu. „Neki već je su ekstrakti a radimo na proširenju našeg portfelja kako bi pokrili raspon svake vrste kako bi se zadovoljile potreba kupaca“, kaže Holford.  

Cvijeće

Pakiranje i marketing proizvoda s cvjetnim okusima vrlo je bitno. Novozelandska mljekara Lewis Road lansirala je malo pakiranje sladoleda s čistom ružinom vodom u zlatnoj čaši s prugama.  „Prvi u kolekciji botanički inspiriranih sladoleda, napravljen, pakiran i označen isključivo ručno i s našim prekrasnim zlatnim prugama, zasigurno će ostaviti dojam“, kaže tvrtka.

Sensient trenutno nudi cvijet trešnje, lavande, bazge, ruže, pustinjsko cvijeće, krizanteme, cvijet naranče, geranijum, hibiskus i jasmin za svoje europske kupce, ali koriste se kao akcentne note kako bi dodala kompleksnost poznatijem okusu.

Cvijeće

Liberté je lansirao jogurt s ekstraktom lavande, a u Americi su u porastu čokolade s hibiskusom i breskvom. Najpopularniji cvjetni okus u Europi je ruža, bazga i hibiskus ali Lezzer kaže bi uskoro mogle postati vrlo popularne egzotične arome iz Azijskog Pacifika kao što su cvijet trešnje i krizantema, dok Mintel kaže da bi to mogao biti lotus.  Alpro je lansirao mliječne proizvode na bazi biljaka, jogurt od soje s okusom cvijeta marelice i naranče za njemačko tržište, dok je UK proizvođač Rowntree's nedavno donio punjenja s voćem i cvijećem, kao što su pastile punjenje cvijetom jabuke i bazge.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje