Imovina Navipa na licitaciji

Prodaje se 50.000 boca čuvenog šampanjca Milion

Agrovijesti
Šampanjac Fotografija: Pixabay
U ponudi ga nema već četiri godine, ali ga se većina građana Srbije još uvijek sjeća. Pamte ga po čepu koji izljeće, ako ne češće, a onda barem leteći u susret Novoj godini.

Pojedinima će se pružiti prilika da i slaveći dolazak 2017. godine nazdrave baš uz prepoznatljivi okus Miliona, donose Večernje novosti. Stečajni dužnik Navip objavio je prodaju dijela svoje imovine, a u njoj se, između ostalog, našlo čak 5.818 boca crvenog, 46.027 butelja bijelog i još 27.910 litara “rinfuznog” čuvenog domaćeg pjenušca. Početna cijena je 300 dinara po komadu, za flaširane, i svega 45 dinara za litru šampanjca u rinfuzi.

U zemunskim pogonima Navipa svi koji rade mogli su se smjestiti u jedan ured. Nekolicini bivših radnica društvo su radili i kolege koje su pristigle da završe posao oko stečaja. Oni i portiri čuvaju imovinu jednog od najvećih proizvođača vina nekadašnje Jugoslavije. Na javnom nadmetanju, zakazanom za 26. prosinca, naći će se i servisni prostor, montažna praona, pomoćna zgrada, portirnica, šupa, nekoliko vozila, ali i brandy, pelinkovac, destilati višnje, jabuke, kruške, nove i korištene boce… Prodaje se i nadzemni podrum pića.

– Ovo su tankovi zapremine od 24.500 do 550.000 litara – kaže tehnolog Aleksandra. – Na drugom kraju dvorišta je tank od 750.000 litara. Teško je za njih naći kupca. Sada u Srbiji nema proizvođača koji ima tolike kapacitete. Za 550.000 litara vina treba vam milijun kilograma grožđa.

Na šampanjac su u Navipu naročito ponosni. Kažu, nije to onaj koji se danas mahom prodaje. – On je nastao dvostrukom fermentacijom, prirodnim putem. Poslije prve fermentacije u vino se dodaje šećer i kvasac i tako se stvara ugljik-dioksid, zbog kojeg su penušci omiljeni. Na tržištu, međutim, imate i vina u koja se on samo ubrizgava i tako se dobija gaziranost – ističe tehnolog.

Iako je u skladištu naslagano i više od 50.000 boca šampanjca, objašnjavaju da to, ipak, nisu značajne količine. – Problem je što je to jednokratna isporuka. Nema kontinuiteta, tako da to vjerojatno neće biti interesantno trgovačkim lancima – kaže Vasilj Vasiljević, stečajni upravitelj Navipa. – Ovlašteni laboratoriji su ispitali i utvrdili da su pića ispravna i upotrebljiva. Stečaj Navipa je 2012. godine dočekalo oko 300 radnika. U početku je nastavljena proizvodnja, ali sa svega 10 do 15%, a to nije bilo održivo. Dugovi su dostigli 30 milijuna eura. Navip ima veliku imovinu, ali je ona, kada nije u funkciji, veliki trošak. Podrumi su u najboljem stanju i oni su interesantni kupcima. Veliki dio vinograda, skoro 90%, je zapušten. Krećemo polako u njihovo obnavljanje. Truditi ćemo se da što bolje unovčimo imovinu i namirimo vjerovnike. Najveći je Agrobanka, slijede država, radnici i dobavljači.

Na licitaciji će biti i 55,70 litara rinfuznog vinjaka pohranjenog u staroj drvenoj bačvi. Početna cijena je 450 dinara po litri, ali kupca čekaju i naknadni troškovi. Morao bi platiti trošarine, jer je riječ o gotovom proizvodu, a ona za ovo piće iznosi oko 110 dinara po litri. Nude se i likeri, a trošarina na njih dostiže i 200 dinara po litri. Na vina se ovaj namet ne plaća, pa bi kupac morao podmiriti samo porez na dodanu vrijednost. Trošarine ne pogađaju ni zalihe alkohola koje još nisu gotov proizvod, već sirovina.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje