Voćarstvo

Proizvodnja marelica u EU manja za čak 25 posto

Agrovijesti
Marelice Fotografija: Pixabay
Italija očekuje 201.000 tona, Španjolska 142.000 tona, Francuska 134.000 tona, Grčka, kao najmanji proizvođač u ovoj četvorki sa 80.000 tona. Berba će kasniti za 10 – tak dana i to daje nadu voćarima u kvalitet voća. Udruženja voćara su prošle sezone bila zabrinuta zbog cijena, sada će cijene vjerojatno biti veće, no pitanje je hoće li potrošači pristati na tu cijenu.

Marelice EU proizvodnja – prošla sezona je zabilježila visoke prinose, ali je cijena marelica u EU bila niska. Potrošači nisu bili zainteresirani toliko za marelicu kao za bobičaste voćne vrste. 

Sada je situacija obrnuta – veliki europski proizvođači marelica Italija, Španjolska, Francuska, Grčka su imali zimske periode sa mrazevima koji su oštetile voćke i njihov rod. Smanjenje uroda će biti sigurno za oko 18% , ali je moguće da se smanjenje uroda pokaže i veće.

Još uvijek proizvođači se nadaju da će nastupajuće razdoblje pomoći u oporavku voćki i sačuvati plod.

Italija očekuje 201.000 tona, Španjolska 142.000 tona, Francuska 134.000 tona, Grčka, kao najmanji proizvođač u ovoj četvorki sa 80.000 tona.

Berba će kasniti za 10 – tak dana i to daje nadu voćarima u kvalitet voća. Udruženja voćara su prošle sezone bila zabrinuta zbog cijena, sada će cijene vjerojatno biti veće, no pitanje je hoće li potrošači pristati na tu cijenu. 

Marelica - EU proizvodnja

Statistika neumoljivo ukazuje da potrošnja marelica pada, kupci više kupuje ostale vrste voća – bobičasto voće, jabuke, agrume … Da bi se potaknula potrošnja očigledno se mora provesti velika kampanja u trgovinama, velikim trgovačkim lancima, informirati potrošače o zdravstvenim dobrobitima marelice. 

Primjer proizvođača jabuka je jako poučan.

Stvaranjem novih, klupskih sorti su uspjeli izazvati interes potrošača. Zdravstvene koristi za potrošače su visoko na ljestvici razloga zbog kojih potrošači kupuju jabuke. Proizvodnja snek – pakiranja ( pakiranja oguljenih, isječenih jabuka, sa preljevom) male gramaže – za ponijeti,  je uvjet za daljnji rast prodaje .

 Marketing mora osigurati prepoznatljivost, stvoriti interes potrošača i povećati prodaju.

Srbija još nije iskoristila šansu razvoja intenzivnog uzgoja na plantažama marelice.

Izradom rejonizacije kojom rukovode stručnjaci instituta u Čačku, Novom Sadu, Beogradu će dati pravu sliku gdje treba uzgajati marelicu. 

Ovog proljeća marelice u okolici Čačka pretrpjela su velike štete – očekuje se smanjenje uroda za 60 do čak 90 % !!

Isto je u središnjoj  Srbiji. U ravnoj Vojvodini (  nadmorske visine do 100 metara ) ima voćnjaka koji neće uspjeti uberati marelicu niti za pekmez.

Oni voćnjacii znad 400 m su pretrpjeli manje štete do 30 posto.

Prema riječima profesora Poljoprivrednog fakulteta u Novom Sadu Zorana Keserovića mraz je umanjio i urod krušaka do 40%.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje