Hrvatska gospodarska komora

Projekt Riba hrvatske – jedi što vrijedi „pliva“ dalje

Agrovijesti
Ribarstvo Fotografija: Thinkstock
Ministarstvo poljoprivrede objavilo je natječaj za sredstva iz Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo težak 6,5 milijuna eura na koji će Hrvatska gospodarska komora ponovno prijaviti svoj projekt „Riba Hrvatske – jedi što vrijedi“. Sredstvima iz natječaja nastavit će se financiranje nastupa hrvatski tvrtki na najvažnijim svjetskim sajmovima ribarstva u Bruxellesu i Vigu u 2020. godini.

Ministarstvo poljoprivrede objavilo je natječaj za sredstva iz Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo težak 6,5 milijuna eura na koji će Hrvatska gospodarska komora ponovno prijaviti svoj projekt „Riba Hrvatske – jedi što vrijedi“. Sredstvima iz natječaja nastavit će se financiranje nastupa hrvatski tvrtki na najvažnijim svjetskim sajmovima ribarstva u Bruxellesu i Vigu u 2020. godini.

„HGK je svojim članicama, uz pomoć sredstava iz ovog Fonda, već financirala nastupe na spomenutim sajmovima u stopostotnom iznosu od 2015. do 2019. godine. Konkretnije, početkom ove godine Komora je na račune svojih članica isplatila oko 1,2 milijuna kuna za troškove izlaganja. Novi natječaj omogućit će nam da i u idućim godinama nastavimo s tom praksom“, istaknuo je Zoran Radan, samostalni savjetnik u Sektoru za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK.

Upravo zbog činjenice da su nastupi na sajmovima u potpunosti financirani od strane HGK osjetno je porastao interes domaćih tvrtki za izlaganje. Tako se za nastup na najvećem međunarodnom sajmu morske hrane European Seafood Exposition dogodine u Bruxellesu već prijavilo 11 hrvatskih tvrtki koje će svoje proizvode predstaviti na 260 četvornih metara izložbenog prostora.

S obzirom da će u vrijeme održavanja sajma Hrvatska predsjedati Europskom unijom, zamišljeno je da se, u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede, u sklopu sajma predstave i dosezi u provođenje Zajedničke ribarstvene politike EU u Hrvatskoj.

Promocija nastupa domaćih tvrtki na sajmovima u inozemstvu je samo jedan segment projekta „Riba Hrvatske - jedi što vrijedi“. Važni ciljevi su i promocija održivog ribarstva te povećanje potrošnje ribe na domaćem tržištu jer u usporedbi s prosjekom EU jedemo dvostruko manje ribe po glavi stanovnika godišnje (manje od 10kg u Hrvatskoj, 20kg prosjek Unije).

Izvoz je u ovom sektoru na zadovoljavajućoj razini, zahvaljujući izvozu svježe i rashlađene ribe koja ima najbolju pokrivenost uvoza izvozom među svim poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima ribe, ljuskara i mekušaca te ribljih prerađevina. U 2018. izvezeno je 53.382 tona navedenih proizvoda u iznosu od 200 milijuna eura. Glavnina domaće proizvodnje izvozi se na EU tržište (Italija, Slovenija, Španjolska) i Japan. Najznačajniji izvozni proizvodi su sitna plava riba iz ulova koja se izvozi kao svježu, smrznutu, konzerviranu ili soljenu te proizvodi hrvatske akvakuture (tuna, brancin, orada i šaran itd.).

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje