ZLATA VRIJEDAN 2017: Gordana Picek, članica Uprave dm

Projekt Zlata vrijedan nam pomaže pronaći kvalitetne proizvode za dm

Agrovijesti
DM uključen u projekt Zlata vrijedan Fotografija: dm-drogeriemarkt
Trgovački lanac dm posljednjih godina sve više na svoje police uključuje poljoprivredne proizvode hrvatskih proizvođača, a podršku daju i projektu Večernjeg lista, Zlata vrijedan – izbor najboljeg OPG-a, preko kojeg žele još više proizvođača uključiti u svoje trgovine.

Prema zadnji podacima na policama dm nalaze se proizvodi 75 hrvatskih poljoprivrednih proizvođača. Koliko dugo traje vaša akcija uključivanja OPG i proizvoda hrvatske poljoprivrede na police?

Suradnja i podrška OPG-ovima dm-ovo je trajno opredjeljenje i dio našeg društveno odgovornog poslovanja na koji smo snažniji naglasak stavili u 2014. godini kada smo pokrenuli natječaj za obiteljsko poljoprivredna gospodarstva koja se bave ekološkom proizvodnjom.

Što je motiviralo dm da na svoje police stavlja poljoprivredne proizvode hrvatskih proizvođača?

Od početka poslovanja nastojali smo ostvariti što kvalitetniju suradnju s hrvatskim dobavljačima. Kada je dm krenuo s intenzivnim razvojem prehrambenih, ali i drugih ekoloških proizvoda, u sklopu kojeg smo ponudili i prvu vlastitu marku organskih prehrambenih proizvoda dmBio, vidjeli smo priliku da osnažimo suradnju s domaćim proizvođačima. Prepoznali smo hrvatska obiteljsko poljoprivredna gospodarstva kao prirodne partnere što nam je omogućilo da kupcima ponudimo  kvalitetne hrvatske proizvode, proizvedene u skladu s principima ekološke poljoprivrede te da OPG-ovima  na raspolaganje stavimo prodajnu mrežu dm-a i svoju marketinšku podršku s ciljem da sudjelujemo u razvoju i rastu njihovog poslovanja. 

Koji segmenti su najviše zastupljeni – koje vrste proizvoda ste prvo uvrstili, a što sve do sada imate i koji su Vam planovi za dalje?

DM uključen u projekt Zlata vrijedan

Prvenstveno se radi o ekološki proizvedenim prehrambenim proizvodima i prirodnoj kozmetici. To su, primjerice, čaj od lista masline, gavezova mast, eko lješnjak i orah, brašno od rogača, kozmetika Mala od lavande, maslinovo i bučino ulje...

Nastavit ćemo sa širenjem tih segmenata asortimana koji su zanimljivi našim kupcima i u skladu su s našom strategijom razvoja ponude i održivosti poslovanja. Naravno, nastavit ćemo pratiti tržište jer smo uvijek u potrazi za inovativnim proizvodima koje možemo ponuditi kupcima.

Imaju li, prema Vašem iskustvu, hrvatski poljoprivredni proizvođači, kvalitetne i konkurentne proizvode koji mogu biti konkurentni onima iz uvoza?

Kvaliteta proizvoda hrvatskih poljoprivrednih proizvođača je neupitna. Hrvatski proizvodi mogu biti konkurentni onima iz uvoza i mogu biti konkurentni na stranim tržištima, no potrebno je osigurati značajniju količinu kako bi se mogao iskoristiti puni potencijal tržišta koje kontinuirano raste, pogotovo u segmentu ekološke poljoprivrede. Primjerice, kod OPG-ova koji nude sezonske proizvode ili imaju ograničene količine prilagođavamo ponudu ovisno o berbi i dostupnosti proizvoda. Zato neke proizvode imamo samo kratko vrijeme na policama ili samo u ograničenom broju prodavaonica. Prilagođavamo se našim domaćim partnerima i nadamo kako će im naša podrška pomoći u razvoju  poslovanja.

Jeste li neke od hrvatskih poljoprivrednih proizvoda uvrstili na police dm izvan Hrvatske, koje i gdje?

Kao što sam već spomenula, kvaliteta i inovativnost proizvoda hrvatskih poljoprivrednih proizvođača su neupitne, no, izazov je još uvijek u količinama. S partnerima kontinuirano tražimo načine kako bismo suradnju proširili. Želimo kvalitetne proizvode  hrvatskih poljoprivrednika ponuditi i kupcima dm-a izvan Hrvatske i to je dugoročni cilj naše suradnje.

Prije nekoliko godina dm je raspisao natječaj za uvrštenje ekoloških proizvoda i proizvođača na Vaše police. Akcija se pokazala dobrom. Koliko je od tih prvih proizvođača do danas ostalo vaš partner?

dm trenutno surađuje s  osam  hrvatskih OPG-ova. Među njima je  šest  OPG-ova koji su odabrani 2014. godine u sklopu natječaja "...jer najbolje dolazi iz prirode." Još uvijek surađujemo s većinom OPG-ova koji su uvršteni u asortiman dm-a kao rezultat natječaja. Tako u dm-u možete kupiti čaj od lista masline Jurinog dvora d.o.o., proizvode od žitarica OPG-a EKO JAZO i gavezovu i nevenovu mast te ulje gospine trave OPG-a Francetić. Također surađujemo s OPG-om Nebojša Božanić; Poljoprivrednom zadrugom Masline i vino te OPG-om Ivan Borović.

Na koji način sve dm pomaže promociji OPG-a i hrvatske poljoprivrede?

dm-drogeriemarkt
Prije svega, na raspolaganje im stavljamo prodajnu mrežu dm-a, ali i naše stručnjake za marketing i razvoj proizvoda koji im pružaju podršku u pozicioniranju proizvoda među kupcima dm-a. Svi marketinški alati koje dm ima na raspolaganju su i našim partnerima. Naime, cilj je da što više kupaca prepozna kvalitetu tih proizvoda i da tako omogućimo daljnji razvoj njihove proizvodnje, a time i razvoj naše suradnje.

Interes kupaca i uspješnost suradnje najbolje ilustrira rast prometa hrvatskih proizvoda za 13 % na ukupnoj razini, dok je kod nekih hrvatskih proizvođača taj porast na godišnjoj bazi udvostručen.

dm daje svoju podršku i našoj akciji izbora najboljih OPG Zlata vrijedan koji se ove godine provodi 4 godinu? Kada ste se uključili i što ste prepoznali u ovoj akciji?

Projekt Zlata vrijedan promiče obiteljsko poljoprivredna gospodarstva i hrvatske poljoprivredne proizvođače te nagrađuje najbolje. Kako dm kontinuirano traži nove partnere u tom segmentu i nove načine da podrži razvoj i prepoznatost OPG-a, sudjelovanje u projektu bio je logičan korak.

Prošle godine prvi put smo se uključili u projekt i ostvarili smo suradnju s mladom nadom Dianom Prpić čiji se grah plavac i trešnjevac prodavao u 113 prodavaonica dm-a koliko su zalihe i raspoloživa količina to omogućavale.  

Na koji način ćete ove godine dati podršku projektu i hoće li neki od naših pobjednika, koje ćemo izabrati krajem lipnja, uključiti u vaše trgovine?

Tijekom sudjelovanja u projektu Zlata vrijedan svakako ćemo nastojati prepoznati potencijalne partnere. U obzir moramo uzeti da mogućnost suradnje ovisi o proizvodima koje nude te o njihovoj prikladnosti za prodaju u drogerijama, u smislu skladištenja, izlaganja, propisanih rokova trajanja, pri čemu odabir uvelike ovisi o kvaliteti i inovativnosti proizvoda te o tome postoji li potreba među kupcima dm-a za takvim proizvodima. Vjerujemo kako ćemo i među ovogodišnjim kandidatima pronaći budućeg partnera dm-a.

Koliko je unutar dm zastupljen segment hrane, poljoprivrednih proizvoda, ako imate neki udjel i koliko je to otprilike godišnji promet, tog segmenta?

Udio segmenta hrane u ukupnom prometu dm-a kontinuirano raste. Zadnjih godina svijest o važnosti odabira prehrambenih namirnica, posebno u kontekstu užurbanog životnog stila, značajno je utjecala na kupce, a time i na nas trgovce čija je obaveza pratiti želje i potrebe kupaca i u skladu s njima razvijati asortiman. Prije nekoliko godina kupci koji su odabirali proizvode iz ekološke proizvodnje činili su tržišnu nišu, a danas porijeklo namirnica i način njihove obrade igraju sve važniju ulogu u donošenju kupovnih odluka koje ujedno odražavaju i stil života. U skladu s tim očekujemo daljnji rast segmenta ekološki proizvedene hrane i prehrambenih namirnica organskog porijekla.

Planira li dm proširiti svoje aktivnost prema hrvatskim poljoprivrednicima i kroz neke druge oblike suradnje?

Uvijek tražimo nove platforme i oblike suradnje koji će dm-u omogućiti razvoj asortimana koji je u skladu s potrebama naših kupaca te istovremeno pomoći  razvoju i proizvodnji hrvatskih poljoprivrednika. Projektu Zlata vrijedan dm se priključio prošle godine upravo kako bismo otvorili nove mogućnosti suradnje s hrvatskim poljoprivrednicima i kako bismo se povezali s potencijalnim partnerima.

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje