Atlantic Grupa

Rast neto dobiti uz fokus na internacionalizaciju poslovanja

Agrovijesti
Atlantic grupa Fotografija: atlantic.hr
Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2016. godine ostvarila prihode od prodaje od 3,78 milijardi kuna, što u odnosu na isto razdoblje 2015. godine predstavlja pad od 4,9 posto.

Dobit iz poslovanja prije kamata i poreza (EBITDA) iznosi 419,5 milijuna kuna i manja je za 6,9 posto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla za 1,3% i iznosi 231 milijun kuna. „Pad prodaje uvjetovan je prekidom suradnje s najvećim kupcem privatne robne marke u segmentu Sportske i aktivne prehrane te deprecijacijom ruske rublje i srpskog dinara. Izuzmu li se navedeni efekti, prihodi od prodaje u odnosu na isti period lani rasli su 3,0 posto. Dobit iz poslovanja smanjena je u najvećoj mjeri ranije najavljenim značajnim ulaganjima u razvoj distribucije vlastitih brendova u Njemačkoj i Austriji, dok istovremeno gotovo svi poslovni segmenti bilježe značajan rast profitabilnosti“, objasnio Zoran Stanković, Potpredsjednik Grupe za Financije.

Od važnih poslovnih događaja ističe se ulaganje u jačanje distribucijskih kapaciteta u Njemačkoj i Austriji s ciljem značajnog rasta prodaje vlastitih brendova na tim tržištima te restrukturiranje Strateškog poslovnog područja Sportske i aktivne prehrane uz fokus na proizvode s najvišom profitabilnošću. Također, Atlantic je s EBRD-om i četiri partnerske banke (Erste, Raiffeisen, Sberbank i Unicredit) te Međunarodnom financijskom korporacijom (IFC) dogovorio povoljnije financijske uvjete kreditnog paketa u vrijednosti od 191,5 milijuna eura uz produljenu ročnost. Bilježi se i uspješno izdanje korporativnih obveznica u iznosu od 200 milijuna kuna s fiksnom godišnjom kamatnom stopom od 3,125 posto. Prema posljednjem istraživanju agencije Valicon četiri su robne marke Atlantic Grupe među top 10 brandova regije (Cedevita, Smoki, Argeta i Cockta), a Atlantic Grupa je osvojila priznanja za najbolje korporativno upravljanje u Hrvatskoj te za transparentnost u odnosima s investitorima.

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvih devet mjeseci 2016., promatrajući bez prethodno navedenih negativnih utjecaja, najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 14,1 posto, Strateško poslovno područje Zdravlje i njega s rastom od 6,3 posto, Strateško poslovno područje Slatko i slano s rastom od 2,4 posto te Distribucijsko područje Hrvatska s rastom od 1,5 posto. Kava se s 20,5 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 775,3 milijuna kuna prihoda od prodaje.

Promatrano po tržištima, najveći rast od 3,7 posto ostvaren je na tržištu Hrvatske koje je s udjelom u ukupnom prihodu od 29,3 posto najveće tržište Atlantic Grupe, potom na tržištu BiH koje je raslo 3,4 posto i ima udio u ukupnom prihodu od 8,0 posto, te na tržištu Slovenije s rastom od 2,0 posto i udjelom u prihodu od 16,2 posto. Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 68,3 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 20,5 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 7,1 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 4,1 posto. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje