Ekološka proizvodnja

Rast tržišta ekoproizvoda u Velikoj Britaniji

Agrovijesti
Ekoproizvodi Fotografija: Thinkstock
Neprekidan interes za ekološko djelomično je izazvan i zbog povećanja društvene osviještenosti mladih sa jakim socijalnim, etničkim i ekološkim vrijednostima. Ovi potrošači odabiru ekološke proizvode sa osiguranim standardima kvalitete te tako podupiru okoliš, društvo i dobrobit životinja

Izvješće The Soil Associationa godinu otkriva da tržište ekoproizvodima u Velikoj Britaniji nastavlja rasti i to za 4,9 posto u 2015. godini. To je treća godina za redom da tržište ima stalni rast u sektoru ekoloških proizvoda koje sada vrijedi 1,95 milijardi funti. Prodaja ekoproizvoda bolja je do konvencionalnih koji su zabilježili pad od 0,9 posto u istom razdoblju.

Kupci su potrošili dodatnih 1,73 milijuna funti tjedno na ekološke proizvode u 2015. godini, a stalni rast se ogleda u globalnom trendu i širenju interesa za ovaj sektor. Izvješće pokazuje promjene u navikama kupovine, a potrošači se više okreću samostalnim trgovcima gdje su potrošili preko 544 milijuna funti godišnje.

Neprekidan interes za ekološko djelomično je izazvan i zbog povećanja društvene osviještenosti mladih sa jakim socijalnim, etničkim i ekološkim vrijednostima. Ovi potrošači odabiru ekološke proizvode sa osiguranim standardima kvalitete te tako podupiru okoliš, društvo i dobrobit životinja.

Najviše je rasla prehrana vođena inovativnim brandovima i proizvodima kao što su džemovi i umaci (28,1 posto), ulja i ocat (17,5 posto) i čaj (12,8 posto).

Martin Sawyer, izvršni direktor za certifikaciju u Soil Association je rekao: „Ovo je vrlo uzbudljivo vrijeme za ekološki sektor jer bi tržište moglo preći 2 milijarde funti u 2016. godini i tako dostići razinu na kojoj je bio prije recesije. Zbog rasta online prodaje, sada je moguće da trgovci dođu do kupaca sa širokim rasponom svojih proizvoda.“

Drugi vrhunac je u ugostiteljstvu. Količina ekološke hrane koja se koristi u ugostiteljstvu porasla je za 15,2 posto u 2015. godini, te je tako postao najplovniji sektor za ekoproizvode. Ekološka hrana zajedno s ugostiteljstvom sada vrijedi 64,3 milijuna funti, a uspjeh je dijelom u 9 milijuna funti potrošenih na ekohranu kroz shemu Soil Associationa Hrana za život, kao i zbog širenja korištenja ekološkog mlijeka u high street lancima prehrane.

Podaci pokazuju i da je rast prodaje ekoproizvodima u supermarketima rasla za 3,2 posto, kao i prodaja kozmetičkih ekoproizvoda za 21,6 posto tj. na 54,2 milijuna funti. Trenutno ekološki proizvodi imaju udio od 1,4 posto na tržištu hrane i pića. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje