OMILJENO PIĆE

Raste broj Hrvata koji svakodnevno piju pivo

Agrovijesti
Fotografija:
Čak 84,5% hrvatskih građana konzumira pivo, a 8,8% ga konzumira svakodnevno, što je značajan porast u odnosu na 2018. godinu, pokazuje istraživanje koje je proveo magazin Ja TRGOVAC

Iako je lager pivo daleko najpopularnije kod domaćih konzumenata piva, udio od desetak posto potrošača koji preferiraju ale stabilan je već nekoliko godina i govori da ovo nije tek prolazni trend, nego vrlo važna niša pivskog tržišta, pokazuju podaci istraživanja magazina Ja TRGOVAC. 

Hrvati vole pivo, a to najbolje opisuje brojka od 84,5% hrvatskih građana koji ističu da konzumiraju ovo piće. U usporedbi s istovjetnim istraživanjem koje je provedeno prije dvije godine, uoči Svjetskog prvenstva u nogometu u Rusiji, riječ je o blagom padu broja konzumenata od 2,8%.

Ipak, značajno je porastao broj onih koji svakodnevno piju pivo. I dok je u 2018. godini svakodnevnih konzumenata bilo 5,1%, danas ih je ukupno 8,8%. Pivo se najviše konzumira nekoliko puta tjedno, što je učestalost konzumacije kod 36,2% ispitanika te je njihov broj porastao za 6,3% u usporedbi s prethodnim istraživanjem. 

Rast bilježi i sljedeća razina učestalosti jer da pivo piju jednom tjedno navodi 18,8% ispitanika, dok je takvih prije dvije godine bilo svega 12%. Nekoliko puta mjesečno ovo piće konzumira 24,3% anketiranih građana (ranije 23,2%), jednom mjesečno je učestalost konzumacije za 7% ispitanika u oba istraživanja, dok nekoliko puta godišnje pivo pije 4,8% konzumenata, značajno manje od 17,3% koliko ih je bilo 2018. godine. Rjeđe od nekoliko puta godišnje pivo konzumira svega 0,1% ispitanih (5,5% u 2018.).

Najveći broj pije kod kuće

Najveći broj ispitanih građana pivo konzumira kod kuće (vlastite ili kod prijatelja, rođaka i sl.), što ističe njih 56,2%. To je za 5,3% više negoli prije dvije godine, dok je nasuprot tome broj onih koji pivo konzumiraju izvan kuće (kafić, pivnica, restoran) u padu za 5,4% te ih je sada 28,1%. Udio onih koji pivo konzumiraju podjednako i doma i vani nije se mijenjao te iznosi 15,6%.

Zanimljivo je usporediti i lojalnost potrošača prema pivima velikih industrijskih proizvođača i sve popularnijih malih zanatskih craft pivovara. 

Industrijsko pivo bilježi bolji trend jer je udio onih koji navode da više piju pivo velikih industrijskih pivovara porastao sa 70,8% u 2018. na 76,2% u 2020. godini, dok je udio onih koji kažu da više piju pivo craft pivovara istodobno porastao s 8,9% na 9,4%. 

No, premda nije riječ o velikom udjelu craft piva, on je i dalje značajan te pokazuje veliku dozu stabilnosti kroz godine. Tome u prilog govori i podatak da je sve manje onih neodlučnih koji navode kako obje varijante piva piju podjednako - njihov je broj smanjen s 20,3% na 14,4%.

Iako poznajemo samo dvije vrste piva - lager i ale, ovdje je uz njih na izbor stavljeno još nekoliko varijanti koje su također uglavnom lageri. U takvoj klasifikaciji u sklopu ankete ispitano je koju vrstu piva naši potrošači najčešće piju. Lager ili pilsner sasvim je očekivano daleko najpopularnija vrsta piva sa 76,9% udjela, a slijede lageri s voćnim okusom sa 7,9%. Ale je treći sa 6,5% vjernih potrošača, a slijede pšenično pivo s 3,9%, tamno s 2,8% i bezalkoholno s 2% udjela. 

Istraživanje su tijekom svibnja 2020. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.