Poslovanje

Riječki PIK lani poslovao s gubitkom, počelo restrukturiranje

Agrovijesti
Mlijeko Fotografija: Thinkstock
Riječki Prehrambeno industrijski kombinat (PIK) lani je ostvario ukupni prihod od prodaje od 126,34 milijuna kuna, što je 12,8 posto manje nego u 2015. te bruto gubitak od 8,68 milijuna kuna, a zbog povećanja konkuretnost lani je u toj tvrtki započeo program restrukturiranja.

Poslovni prihod te kompanije iznosio je lani 129 milijuna kuna te je bio 14,33 posto manji nego prethodne godine, pokazuje nerevidirano godišnje financijsko izvješće te tvrtke.

Iz PIK-a navode da je na smanjenje prihoda utjecao izostanak realizacije robne marke iz programa mlijeka i mliječnih proizvoda te smanjenje prosječne prodajne cijene uslijed poremećaja na tržištu mlijeka. Redizajn ambalaže tjestetnine je, navode iz te tvrtke, utjecao na porast prihoda, pa se očekuje daljnji rast realizacije. 

Istodobno, poslovni rashodi su bili 136,74 milijuna kuna, što je 16,33 posto manje nego preklani.  Najveći udjel u rashodima imali materijalni troškovi, koji su u odnosu na prethodnu godinu niži za 13,6 posto, uslijed smanjenja proizvodnje i niže cijene sirovine.  Dobit prije poreza, kamata i amortizacije (EBITDA) je iznosila 430.000 kuna.

Zbog povećavanja konkurentnosti svojih proizvoda, ta tvrtka započela je program restrukturiranja, koji obuhvaća redefiniranje i reorganizaciju poslovnih i proizvodnih procesa, refinanciranje dugoročnih kredita, prodaju neoperativne imovine, pripremu za izlazak na inozemna tržišta, završetak započetih investicija u automatizaciju i veću učinkovitost proizvodnje, jačanje vlastitih brendova na tržištu uz značajnija ulaganja u marketinške aktivnosti te smanjenje troškova koje je moguće jeftinije nabaviti outsourcingom.

Iz PIK-a ističu da će socijalni aspekt restrukturiranja provesti racionalizacijama, u prvom redu prirodnim odljevom zaposlenika i daljnjim reorganiziranjem poslovnih procesa.

Smanjenje fiksnih troškova očekuju od provedbe aktivnosti outsourcinga, transporta, značajnog smanjenja troškova fizičke zaštite objekata, učinkovitijeg upravljanja troškovima svih poslovnih servisa.

U maloprodaji, pak, planiraju redefinirati poslovni model u kojem će se fokusirati na širenje vlastite mreže specijaliziranih trgovina, dok će za ostale trgovine u kojima posluju, kao što su kvartovski dućani i prodajno-ugostiteljski objekti, tražiti poslovna partnerstava s kompanijama kojima je glavna djelatnost maloprodaja, odnosno ugostiteljstvo.

Iz PIK-a također navode da će dio ulaganja usmjeriti na poboljšanje standarda kvalitete, a postojeće standarde proširiti na sve proizvodnje, dodajući da očekuju veći intenzitet konkurentske borbe i da će morati pronaći dodatne vlastite resurse za ulaganja u povećanje konkurentnosti.

PIK Rijeka proizvodi pekarske i slastičarske proizvode,  tjesteninu, mlijeko i mliječne proizvode. Ima više od 400 zaposlenih, proizvodne pogone na desetak lokacija i vlastitu trgovačku mrežu s 30-ak prodajnih mjesta.

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje