ussprkos koronakrizi

Rovinjska Adris grupa bilježi rast svih ključnih pokazatelja poslovanja

Agrovijesti
Zgrada Adris grupe u Jagićevoj Fotografija: Žarko Bašić/PIXSELL
Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 2,24 milijarde kuna i za 17 posto je veći od prihoda ostvarenog u istom prošlogodišnjem razdoblju

Adris grupa u prvom polugodištu 2021. godine ostvarila  je ukupan konsolidirani prihod u iznosu od 2,48  milijardi kuna, što je za 16 posto više u usporedbi s prvih šest mjeseci 2020.

Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 2,24 milijarde kuna i za 17 posto je veći od prihoda ostvarenog u istom prošlogodišnjem razdoblju. Konsolidirana dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 357 milijuna kuna, što predstavlja rast od 31 posto.

Neto dobit za prvih šest mjeseci 2021. godine iznosi 54 milijuna kuna i za 100 milijuna kuna  veća je od prošlogodišnje. Zbog nastavka pandemije koronavirusa, i nadalje je smanjena poslovna aktivnost u turističkom dijelu Grupe. U prvoj polovini godine ostvarena je prodaja od 381 tisuća jedinica, što je rast od 93 posto u usporedbi s prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem, odnosno 50 posto ostvarenoga rekordne 2019. Istarski dio ostvario je 61 posto prodaje iz 2019. godine, zagrebački hoteli 29 posto, a dubrovački dio samo 11 posto prodanih jedinica.

Turistički segment ostvario je prihode od prodaje robe i usluga u iznosu od 283 milijuna kuna, što predstavlja rast od 138 posto u usporedbi s prošlom godinom ili 49 posto prihoda iz 2019. godine. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA)  iznosi 47 milijuna kuna, a EBIT minus 99 milijuna kuna. 

Rezultati za srpanj te booking u ovom trenutku pokazuju da postoji znatan interes za dolaskom gostiju u nastavku glavne sezone i posezoni. 

U turističkom dijelu Grupe pokrenute su brojne transformacijske inicijative u svim područjima: marketingu, prodaji, operacijama i potpornim funkcijama. Osobit je naglasak u području unaprjeđenja korisničkog iskustva, upravljanju prihodima upotrebom napredne analitike te daljnjem razvoju direktnih kanala prodaje.

I u ovoj godini ulaže se u poboljšanje postojećih proizvoda, najvećim dijelom u zajedničke sadržaje u kampovima. Planirana ulaganja u ovoj godini iznose približno 200 milijuna kuna, a nastavljene su i pripreme projekata obnove zagrebačkih hotela te splitskog hotela Marjan.

Ostvarena je ukupna bruto zaračunata premija Croatia osiguranja u Hrvatskoj u iznosu od 1.688 milijuna kuna, što je rast od osam posto u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Konsolidirana bruto zaračunata premija, uključujući i regionalne podružnice, iznosi 1.995 milijuna kuna i za sedam posto je  veća od prošlogodišnje.

Kombinirani omjer iz redovitog poslovanja CO grupe je 94,4 i za 2,5 postotna boda je veći od prošlogodišnjeg, ponajprije zbog niza elementarnih nepogoda u Republici Hrvatskoj. 

U prvom polugodištu 2021. godine Croatia osiguranje ostvarilo je konsolidiranu neto dobit u iznosu od 209 milijuna kuna, što predstavlja rast od dva posto. Brojne transformacijske inicijative pokrenute u 2019. i 2020. godini dovele su do optimizacije poslovnih procesa i povećane učinkovitosti poslovanja. Završena je i pripremna faza novog transformacijskog ciklusa započetog  početkom ove godine, čija bi primjena već u drugom dijelu godine trebala dovesti do daljnjeg rasta premije i učinkovitijeg upravljanja troškovima. Također, ovaj transformacijski program obuhvaća i tvrtke kćeri, pa će se pozitivna iskustva iz matice zacijelo prenijeti i na regionalne podružnice. 

U prvom polugodištu 2021. nastavljena je snažna podrška uvođenju Laqo osiguranja, prvog u potpunosti digitalnog osigurateljnog rješenja na ovim prostorima. Podrška  Laqo brendu kako u marketinškom, tako i funkcionalnom smislu, rezultirala je nagradom za najbolje korisničko iskustvo. Potvrda tomu jest i porast broja korisnika od gotovo četiri i pol puta u razdoblju od samo šest mjeseci. 

Cromaris ostvario 17 postotni rast količinske prodaje i 20 postotni rast izvoza

Koronakriza je i tijekom prvog polugodišta 2021. uzrokovala brojne logističke izazove u distribuciji svježe i prerađene ribe. Zatvaranje ugostiteljskih objekata na ključnim tržištima dovelo je do daljnjeg pomaka prodaje prema maloprodajnim lancima. 

Cromaris je u prvom polugodištu 2021. godine ostvario prodaju od 5.520 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za 17 posto više nego u prvih šest mjeseci prošle godine. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 20 posto, ponajprije zahvaljujući snažnom rastu na tržištima Italije, Švicarske, Francuske i Poljske.

Cromaris i nadalje ostvaruje visok udio od prodaje na inozemnim tržištima – 87 posto količinske prodaje i 88 posto prihoda od prodaje. Prihodi od diferenciranih proizvoda porasli su za 10 posto. Trenutno čine 45 posto udjela u ukupnoj prodaji. Portfelj proizvoda nadopunjen je iznimno vrijednim projektom novih uzgojnih vrsta ribe – gofa i zubatca.

Prihodi od prodaje roba i usluga iznose 272 milijuna kuna, što predstavlja rast od 16 posto. 

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA)  iznosi 33 milijuna kuna, što predstavlja rast od 23 posto, a  neto dobit 7,9 milijuna kuna.