Cromaris, koji posluje u sastavu Adris grupe, deset godina od osnutka, sedma je tvrtka u svijetu u uzgoju orade i brancina, a ujedno i najbrže rastuća te izrazito izvozno orijentirana. Više od tri četvrtine proizvodnje plasira se u inozemstvo - Cromaris riba prisutna je na svim važnijim tržištima Europe, a glavno izvozno tržište je Italija. U razvoj ove vertikalno integrirane kompanije Adris je od osnutka 2009. do danas uložio milijardu kuna, rezultat čega je snažan rast svih poslovnih pokazatelja - prodaja je povećana gotovo deset puta uz brojne tehnološke i proizvodne inovacije.

Skin pakiranje – vrhunska kvaliteta u inovativnom pakiranju
Proizvodi visoke dodane vrijednosti, prije svega svježa očišćena i pakirana riba, fileti i odresci, ključni su element razlikovnosti u odnosu na konkurenciju. Udio prihoda od proizvoda dodatne vrijednosti trenutno iznosi 43 posto, s ciljem da u nešto više od godinu dana dostigne 50 posto prodaje. Prateći trendove u prehrambenoj industriji, Cromaris je na tržište nedavno plasirao novo tzv. skin pakiranje. Kvalitetna bijela riba - brancin, orada i hama, potrošačima je dostupna filetirana i očišćena od kosti, u inovativnom pakiranju bez nabora koje čuva svježinu, boju i cjelovitost proizvoda te pruža neposrednije iskustvo kupnje. Proizvod je pokriven tankim slojem zaštitne folije tako da se može osjetiti i doživjeti već na prodajnom mjestu. Skin pakiranje prati i moderan dizajn koji ističe prednosti Cromarisove ribe i potrošaču donosi informacije o pojedinoj ribljoj vrsti i načinu uzgoja.
„Riječ je o najmodernijoj tehnologiji pakiranja ribe u svijetu kakve dosad nije bilo na hrvatskom tržištu. Koncept je to koji proizlazi iz vizije Cromarisa da bude prepoznat po svježini, najvišoj kvaliteti i inovativnosti proizvoda, u čemu već jesmo lideri na tržištu“, rekao je Markulin i podsjetio kako je priprema za ovu investiciju trajala više od dvije godine. Nova linija, temeljena na njemačkoj tehnologiji, vrijedna je više od tri milijuna kuna.

Cromaris je u prvom polugodištu 2019. godine ostvario prodaju od 4.334 tone, što je za 16 posto više u usporedbi s prvih šest mjeseci prošle godine. Na izvoznim tržištima ostvaren je količinski rast od 18 posto. Cromaris na inozemnim tržištima ostvaruje 81 posto prodanih količina i 83 posto prihoda od prodaje. Zabilježen je i rast prosječnih cijena od dva posto, što je dovelo do rasta prihoda od prodaje za 18 posto. U prvih šest mjeseci 2019. godine ostvarena je neto dobit iz redovnog poslovanja od 12,2 milijuna kuna, što je za 44 posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim izvještajnim razdobljem. Prognoze za drugi dio godine ukazuju na zadržavanje trenda dvoznamenkastog rasta količinske prodaje i prihoda. U 2019. godini ovaj će hrvatski div dostići razinu prodaje od gotovo 10.000 tona ekvivalenta svježe ribe ili WFE-a (engl. Whole Fish Equivalent).