Istraživanje

Srpski kupci više vjeruju hrani proizvedenoj u Srbiji nego uvoznoj

Agrovijesti
Starija osoba u kupovini Fotografija: Thinkstock
Istraživanja pokazuju kako je građanima Srbije itekako važno gdje je roba proizvedena. Čak 83 posto ispitanih smatra da su srpski proizvodi dobri i daje im prednost pred uvoznima

Na policama srpskih trgovina prosječno je trećina robe iz uvoza! U trgovačkim lancima gruba istraživanja pokazuju da oko 70 posto ponude čini roba iz domaćih proizvodnih pogona, većinom svježega povrća i voća, mliječnih i mesnih proizvoda, konditora, sokova... Inozemni proizvodi prevladavaju kada je riječ o tehnici i kozmetici.

Istraživanje je obuhvatilo pitanja, primjerice, jesu li građani Srbije upoznati otkud dolaze proizvodi koje svakodnevno konzumiraju. Jesu li danas, recimo, "bananica", "smoki", "dijamant"... domaći, bez obzira na vlasničku stukturu? Odnos potrošača prema kupovini domaćih proizvoda, njihovoj kvaliteti, kao i informiranosti kupaca, analiziralo je udruženje Moja Srbija.

- Prema istraživanju koje smo radili prethodne godine čak 83 posto kupaca vjeruje kako su srpski prehrambeni proizvodi dobre kvalitete - kazao je za Večernje Novosti Milan Ristić, predsjednik tog udruženja. - Gotovo dvije trećine ispitanika daje prednost domaćoj robi u. To pokazuje da su srpski kupci itekako informirani što kupuju i daju prednost kvaliteti smatrajući kako je domaće bolje.

Roba iz uvoza sve manje kvalitetna

Ristić napominje da su građani Srbije svjesni kako na tržište često stiže roba iz EU pod istim brendom kao u zemlji podrijetla, ali znatno manje kvalitetna nego ona u trgovinama u zapadnoj Europi. Potrošači iz nekih zemalja iz regije takvu tezu su uspjeli dokazati i na sudu. Usto, dodatno nepovjerenje u uvozne proizvode, kada je o hrani riječ, stvara i to što su mnogi proizvodni pogoni iz Europe premješteni u zemlje Dalekog istoka.

U većini potrošačkih udruženja smatraju kako je bitno mjesto proizvodnje, kao i udio sirovina u tome proizvodu.

- Srpski propisi više ne postavljaju kriterije poput toga da je potrebno 50 posto naših sirovina kako bi se proizvod tretirao kao domaći, sve je domaće što dobije etiketu da je upakirano u Srbiji - kaže Petar Bogosavljević, predsjednik Pokreta potrošača.

Veliko je, inače, pitanje što je u eri privatizacije domaći proizvod, jer mnogi srpski poznati proizvođači prehrambenih proizvoda sada su u vlasništvu inozemnih kompanija. Naravno, svima je proizvodnja ovdje, plasiraju i prodaju svoju robu sa deklaracijom na kojoj piše Made in Serbia. Ali sirovina, strojevi, održavanje, sve prateće djelatnosti i sve ostalo oslanja se na središnjicu i poslovi se sklapaju u interesu kompanije-vlasnice.

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje