Znanost

Srušen još jedan mit: tjestenina ne deblja

Agrovijesti
Tjestenina s kukcima Fotografija: Pasta Délices
Istraživači s instituta Neuromed su u studiji objavljenoj u časopisu Nutrition&Diabetes pojasnili kako tjestenina, ali samo ako je dio zdrave mediteranske prehrane, može čak i pomoći pri gubitku težine.

Rijetke su namirnice koje se tako preuveličano demonizira u raznim dijetama kao tjesteninu, ali novo istraživanje pokazuje da, u pravim okolnostima, ona uopće ne deblja.

Štoviše, pasta može pomoći u održavanju zdrave težine, ustanovili su talijanski znanstvenici u studiji koja je obuhvatila više od 20 tisuća ispitanika.

Posljednjih godina zbiva se prava revolucija kada jeriječ o hrani. Tradicionalne "nezdrave namirnice"- maslac, sol, jaja, sve se više "iskupljuju" u novim istraživanjima. Po rezultatima jednog od njih znanstvenici upućuju na to kako nema potrebe izbjegavati ni tjesteninu.

Istraživači s instituta Neuromed u studiji objavljenoj u časopisu Nutrition&Diabetes pojasnili su kako tjestenina, ali samo ako je dio zdrave mediteranske prehrane, može čak i pomoći pri gubitku težine.

- Popularno je mišljenje da tjestenina nije primjerena ako želite smršavjeti i neki je ljudi ne žele na tanjuru, kaže jedna od znanstvenica Licia Iacoviello. - Nakon ovog istraživanja možemo reći da to nije ispravno. Tjestenina je temeljni sastojak mediteranske tradicije i nema nikakva razloga izbjegavati ju u prehrani.

Iacoviello i njezine kolege u istraživanje su uključili nešto više od 14 tisuća ljudi iz moliške regije i nešto manje od devet tisuća iz drugih dijelova Italije. Sudionike su detaljno ispitali što jedu, kada i gdje jedu i u kojim količinama. Uzeli su u obzir veličinu porcija te visinu, težinu, opseg struka i bokova ispitanika.

I ne samo što studija nije pokazala vezu između tjestenine i nezdrave težine, nego baš suprotno, tjesteninu su više jeli oni mršaviji.

- Umjereno konzumiranje tjestenine u sklopu mediteranskoga načina prehrane dobro je za zdravlje. To je poruka koja proizlazi iz naše studije, rekla je Iacoviello.

Mediteransku prehranu čini hrana bogata složenim ugljikohidratima i vlaknima, poput mahunarki, žitarica, sira, maslinova ulja, rajčice, češnjaka i ribe.  

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje