Konditorska industrija

Strana tržišta zasladila poslovanje konditora u prvoj polovici godine

Agrovijesti
Osječka tvornicu keksa Karolina Fotografija: Marko Mrkonjić/PIXSELL
Sve je jači pritisak konkurencije jeftinijih konditorskih proizvoda iz zemalja s jeftinijom radnom snagom, kažu u bjelovarskom Koestlinu.

Značajan rast izvoza i poslovanje s dobiti glavne su karakteristike vezane uz četverac iz hrvatske konditorske industrije (Kraš, Kandit, Zvečevo i Koestlin) za prvo polugodište 2016, objavio je Poslovni dnevnik.

Izvoz je u Krašu u prvih šest mjeseci ove godine naspram lani zabilježio rast veći od sedam posto, pa je time u ukupnoj prodaji dosegnuo gotovo polovicu, odnosno 49,3 posto.

Pozitivnim trendovima pridonijeli su novi i inovirani proizvodi, primarno brendovi Dorina i Domaćica. Tržišta gdje je ostvaren značajniji rast izvoza su Saudijska Arabija, Kanada, Njemačka, Austrija, Slovačka i Švicarska.Kraš je na razini grupacije ostvario konsolidirani prihod od 458,6 milijuna kuna što je u odnosu na prvo polugodište 2015. rast od 1,3 posto. Konsolidirani rashodi dosegnuli su 451,2 milijuna kuna te bili veći 1,1 posto u odnosu na lani. Rast cijena ključnih sirovina, kakaovca i šećera, glavni je razlog za rast troškova, a taj negativni cjenovni trend nastavlja se i dalje.  

Ovogodišnji lipanj Kraš grupa je zaključila uz 7,4 milijuna kuna dobiti prije oporezivanja dok je neto dobit iznosila 5,3 milijuna kuna, što je 12,3 posto više nego lani. Realiziraju ulaganja u modernizaciju proizvodnje bombona i vafl proizvoda u tvornicama u Zagrebu, a u tijeku su i značajne investicije u povezanim poduzećima Karolini Osijek i Miri iz Prijedora. Osječki Kandit, iznosi članica Uprave Dajana Mrčela, u prvom je polugodištu ostvario 124,7 milijuna kuna ukupnih prihoda što je rast od 12 posto u odnosu na isto razdoblje 2015. Uz operativne troškove, koji su iznosili 121,9 milijuna kuna, Kandit je iskazao dobit u visini 1,2 milijuna kuna.

"Orijentacija na potrošače i stvaranje dodatnih vrijednosti smjerokaz je poslovanja i u nastavku godine kada se očekuje jačanje poslovne aktivnosti i ostvarenje planiranog rasta", najavljuje Mrčela i dodaje: "Nastavljene su investicijske aktivnosti u modernizaciju proizvodno-poslovnih procesa uz predstavljanje novih, redizajniranih proizvoda kako bi što učinkovitije poslovali i odgovorili na zahtjeve tržišta." Bjelovarski Koestlin prvo je polugodište zaključio sa 40 milijuna kuna ukupnih prihoda što je pad od jedan posto u odnosu na isto razdoblje 2015. dok je neto dobit udvostručena na 1,59 milijuna kuna. Izvoz je kreirao rezultat, zabilježen je rast od 5%, na 21,4 milijuna kuna.

Glavna izvozna tržišta na kojima se ostvaruje više od 80% prihoda su BiH, Poljska, Slovenija i Velika Britanija. Domaće tržište je zakazalo, prodaja je manja 9 % s15,7 milijuna kuna prihoda. Negativni lokalni trend posljedica je stagnacije i/ili pada prodaje proizvoda pod robnom markom koje Koestlin proizvodi za sve značajnije trgovce u RH, ali i smanjenje cijena brend proizvoda, pojašnjavaju u Upravi te navode da je sve jači i pritisak konkurencije jeftinijih konditorskih proizvoda iz zemalja s nižom cijenom radne snage.

Prihodi Zvečeva u prvom su polugodištu rasli 12%, najviše zaslugom programa jakih alkoholnih pića, ali i brendiranog čokoladnog asortimana dok je prodaja privatnih čokoladnih marki donijela pad od 5%. Zadovoljni su, kažu, snažnim rastom prihoda kroz suradnju s trgovačkim lancem Tesco, no ne iznose brojke. Upozoravaju da trgovački lanci ne posustaju s velikim pritiscima i zahtjevima za rezanje cijena. "Ovakav trend ima za posljedicu deflatorni učinak i smanjenje prosječnih prodajnih cijena, a time i profitabilnosti poslovanja", opominje član Uprave Krunoslav Alvir.
 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje