ZVONKO ŠIRJAN SUVLASNIK I ČLAN UPRAVE ŠIRJAN D.O.O.

Sva naša ministarstva moraju raditi na promociji domaće hrane u turizmu

Agrovijesti
Zvonko Širjan, član Uprave u suvlasnik Širjan d.o.o. Fotografija: Damir Špehar/PIXSELL
Važno je da se napravi zajednička strategija na razini Vlade, te da svako Ministarstvo u sklopu svoje nadleženosti i djelokruga rada radi na boljoj promociji domaće poljoprivredne proizvodnje, te povezivanju iste sa turizmom, dodaje Širjan. On smatra da je to važno zbog novih radnih mjesta, povećanja proizvodnje ali i demografije koja je postala jedan od najvećih problema suvremne Hrvatske budući da su nam se ruralni prostor počeli opasno prazniti.

Ministarstvo poljoprivrede čini dobar posao kroz promociju domaćih poljoprivrednih proizvoda i hrane koju proizvode naša poljoprivredna gospodarstva kroz akcije koje provode, no to nije dovoljno. Moram napraviti nacionalni konzenzus, da se u promociju uključe sva hrvatska ministarstva, te da više radimo na promociji kratkog lanca opskrbe, smatra Zvonko Širjan suvlasnik i član uprave tvrtke Širjan d.o.o.

Zvonko Širjan, član Uprave u suvlasnik Širjan d.o.o.

Važno je da se napravi zajednička strategija na razini Vlade, te da svako Ministarstvo u sklopu svoje nadležnosti i djelokruga rada radi na boljoj promociji domaće poljoprivredne proizvodnje, te povezivanju iste sa turizmom, dodaje Širjan. On smatra da je to važno zbog novih radnih mjesta, povećanja proizvodnje ali i demografije koja je postala jedan od najvećih problema suvremne Hrvatske budući da su nam se ruralni prostor počeli opasno prazniti.

Njegova se obitelj tovom junadi bavi od početka 80-tih godina prošlog stoljeća i imaju samo u Italiji već treću generaciju poslovnih partnera, koji kupuju meso od njih. Sa 3 velike farme spadaju u red najvećih tovljača u Hrvatskoj i u ovom dijelu Europe.

Imamo jednu od najmodernijih farmi u koju je investirano čak oko 90 milijuna kuna, od čega je dio sufinanciran iz EU fondova, dodaje.

„Naša obitelj ima skoro 15.000 životinja u proizvodnji, a tvrtka Širjan d.o.o. čiji sam član uprave i većinski suvlasnik ima oko 8000 do 10.000 komada. Mi čak 50 posto potreba za hranom proizvodima na našim poljima, na 1800 hektara, zapošljavamo 50 ljudi“, objasnio je Širjan.

Zvonko Širjan, član Uprave u suvlasnik Širjan d.o.o.
Napominje kako je proizvođačima tovne junadi itekako stalo do hrvatskog tržišta i do domaćih potrošača, ali i turista te smatra kako je Hrvatskoj potrebna jaka marketinška kampanja i podrška države u povezivanju poljoprivrede i turizma.

Moramo više biti povezani, te zajednički, uz podršku države, nastupati na hrvatskom turističkom tržištu i kroz gastronomiju. Svima nama treba biti u interesu da strani gosti probaju i uživaju u našoj gastronomiji i domaćim zdravim proizvodima, kaže.

Naša poljoprivreda i turizam moraju biti u simbiozi i turisti trebaju našu kvalitetnu hranu doživjeti, uživati u njoj. Naša gastronomija može i treba biti dobar motiv da se strani gosti opet vraćaju kod nas, ističe Širjan. Dodaje kako je povezivanje moguće, ali je potrebna snažnija podrška i pomoć države u ispunjenju tog cilja.

„Mi već sada izvozimo oko 80 posto, u Italiju izvozim meso, a na Bliski Istok životinje. Na domaćem je tržištu potrebno snažnije brendirati domaću hranu kroz turizam, posebice jer je primjerice meso domaćih tovljača junadi brendirano i prepoznato u jakim turističkim državama poput Italije, gdje smo poznati po izuzetno traženom kvalitetnom mesu i to već dugi niz godina.

Za nas je velika satisfakcija da imamo proizvod koji je tržišno priznati, ali nam je definitivni interes da našu kvalitetnu robu prodamo na domaćem tržištu, za naše potrošače i turiste nego da se sve ogromne količine mesa lošije kvalitete uvozi.

Po njegovom mišljenju tov junadi je perspektivan i jedan od rijetkih sektora stočarstva koji je stabilan i razvija se te ima ogroman potencijal jer postoji veliki interes za izvozom na tržište Mediterana – točnije zemalja Bliskog Istoka.

Zvonko Širjan, član Uprave u suvlasnik Širjan d.o.o.

„Tovna junad iz Hrvatske odlazi preko luke Raša u Libanon, Egipat, Libiju i konkurentna je s istom iz zemlja poput Australije, aregentina kolumbija Brazila, Poljske, Češke, Mađarske, Rumunjske. Možemo sve izvesti na ta tržišta, ali nam je važno da smo prisutni na domaćem tržištu s našim domaćim mesom“, ističe Širjan.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje