Prijevoz

Sve veći udio svježih proizvoda u Lufthansa Cargu

Agrovijesti
Lufthansa Cargo Fotografija: Lufthansa Cargo FB
Njemački zrakoplovni prijevoznik bilježi porast uvoza voća i povrća u Europu s dodatnim valom re-izvoza u Kinu

S gledišta troškova većina uzgajivača svježih proizvoda radije izvozi morskim putevima, no zbog pitanja svježine i udaljenosti zračni je prijevoz često najbolja opcija. Europska unija je najveći uvoznik voća na svijetu a Njemačka je njegovo najveće tržište, stoga ima smisla da njihov vodeći zrakoplovni prijevoznik vidi rast kako potrošači sve više vole egzotičnu hranu iz udaljenih dijelova svijeta.

„Žele imati tropsko voće, posebno voće što svježije pri dostavi“, rekao je voditelj operacija Lufthanse Cargo Oliver Blum za FreshFruit Portal tijekom sajma Fruit Logistica u Berlinu. „To se posebno vidi na mangu, sorte Knet. Došlo je do ogromnog povećanja“, kaže on dodajući da ova roba dolazi iz Južne Amerike, ali pojavljuju se uzgajivači iz Egipta gdje se očekuje novi rast. Drugi usjevi koji su pokazali povećanje u prijevozu zrakoplovima su bobičasto voće, avokado i papaja, najvećim dijelom za kontinentalnu Europu i UK, ali najveća zvijezda među proizvodima su trešnje.

A potrošači, većim dijelom, nisu Europljani. „Trešnje iz Čilea su eksplodirale jer je kineska potražnja toliko jaka i raste tijekom godina. Količine su toliko velika da je potražnja za kapacitetima, i uzimaju ih gdje god mogu.“ On kaže da su čileanskim trešnjama treba oko 12 do 14 sati da dođu u Europu, i onda još dodatnih desetak sati leta do Šangaja. „Idu preko Dakara (Senegal) ali pošiljka je još u zrakoplovu – stajanje je samo za dopunjavanje goriva – i tada ide u Frankfurt i iz Frankfura iz našeg središta Lufthanse Cargo ide u Kinu. Trudimo se da vrijeme prolaza u Frankfurtu bude što kraće. Trudimo se da to bude unutar deset sati tako da je let koji dolazi u Frankfurt u skladu s odlaznim letom koji ide u Kinu ili diljem svijeta. No, najvažnije je što radite s pošiljkom u tranzitnom središtu, jer mi kao stručnjaci za rukovanje kvarljivom robom pregledavamo kvalitetu pošiljke.“

Tim provjerava kvalitetu i temperaturu, i jednom kad voće stigne u Frankfurt može ga ohladiti ukoliko se previše zagrije. „Imamo vakuum hladnjak, imamo brzi hladnjak kako bi pripremili trešnje za sljedeću dionicu puta. Koristimo temperaturne ormariće kao naše mušterije, imamo i svoje ormariće, ali najvažnije je kad prihvatite pošiljku da je ona normalne temperature.“

S obzirom da je Rotterdam glavna točka re-pakiranja voća za europsko tržište, pitali su Bluma da li je Lufhansa Cargo u nepovoljnom položaju u usporedbi s nizozemskom tvrtkom KLM koja može primati voće direktno u Amsterdamu. „U biti ne jer količine su toliko velika da potrošači traže sve vrste kapaciteta, a razlika je uvijek u kvaliteti i vremenu procesa. U Frankfurtu imamo dobru infrastrukturu jer je teret pozicioniran direktno ispred našeg centra za kvarljivu robu i svi naši kamioni čekaju direktno ispred. Svi nadležni su u jednoj zgradi, pa je vrijeme trajanja u Frankfurtu kraće. Tu je još osam sati prijevoza do Amsterdama i to je to.“

Ovi trendovi su doveli do promjene u udjelu poslovanja Lufhanse Cargo u svježem voću i povrću. „U Frankfurtu radimo s centrom za pokvarljivu robu, i imamo godišnje količine iste od oko 110.000 tona. Od toga, mi kao Lufhansa Cargo prevezemo 71.000 tona godišnje.“ A od 71.000 tona Blum naglapava da je više od 50 posto svježeg voća i povrća. „Počeli smo s trećinom količina u cvijeću, trećinom u voću i povrću i trećinom u mesu i ribi. No to se promijenilo – u posljednje četiri godine voće i povrće je postalo velika roba i stalno raste. To je razlog našeg nastupa na sajmu Fruit Logistica.“

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje