USDA

Sve više Amerikanaca konzumira puretinu

Agrovijesti
Puretina Fotografija: Thinkstock
Od purećih kobasica do salama, Amerikanci sve više koriste meso peradi i izvan blagdana i Dana zahvalnosti – konzumacija raste brže od konzumacije crvenog mesa

Očekuje se porast potrošnje puretine per capita za 6 posto ove godine, na prosječno 8 kg, prema USDA-u, za razliku od rasta od 2,4 posto govedine, 1,6 posto piletine i manje od 0,5 posto svinjetine, piše CNBC. Povećanje dolazi zbog nedavnih marketinških napora velikih proizvođača u promociji ovog mesa kao zdravije alternative. Restorani također pokušavaju ući u ove trendove, a vodeći lanci brze hrane dodaju 12 posto više obroka na bazi puretine na svoje menije u posljednjih pet godina, tvrdi Technomic. Međutim, puretina još uvijek zauzima mali postotak u ukupnoj konzumaciji svog crvenog mesa i peradi koja se procjenjuje da će dostići 974 kg u 2016. godini.

„Vidimo da sve više potrošača bira puretinu jer je hranjiva, ukusna i bogata proteinima“, kaže Rick Williamson, glasnogovornik Hormel Foodsa, vlasnika branda Jennie-O Turkey. „To se očito ocrtava kod millennialsa kojima su važni proteini u prehrani.“ Jennie-O je ove godine ponovno pokrenuo svoju kampanju „Napravite promjenu“ i izdvojio više sredstava na promociju korištenja puretine. Butterball, najveći ukupni proizvođač purećih proizvoda u SAD-u, također ima kampanju fokusiranu na ljude naziva „Turketarians“ koja je fokusirana na proteine. „Imamo tendenciju održavanja dobre cijene u odnosu na crveno meso, što nam odgovara“, kaže Butterballove izvršni potpredsjednik prodaje Jay Jandrain. Naravno, taj cjenovni odnos ovisi o opskrbi.

Proizvođači su prošle godine su pretrpjeli štete kada je preko 3 milijuna kg puretine izgubljeno zbog epidemije ptičje gripe, što je povisilo cijene. U svibnju ove godine pronađeni su tragovi ptičje gripe na farmi u Missouriu gdje je neškodljivo uklonjeno 40.000 ptica zbog predostrožnosti. Kako bi zadovoljili rastuću potrošnju Butterball proširuje nacionalnu proizvodnju na 30 farmi. „Nemamo problema s ulaskom u sezonu blagdana“, kaže Jandrain.

USDA procjenjuje da se ove godine broj purana nacionalno povećao i dosegao broj od 243 milijuna ptica, što je 4 posto više nego 2015. godine, a to predstavlja najveće godišnje povećanje u posljednjih deset godina.  Unatoč povećanju u opskrbi, Vladini podaci koji su objavljeni prošli mjesec predviđaju da bi se cijene mogle povećati u 2016. godini, djelomično zbog utjecaja manjka prošle godine. Cijena smrznute purice u komadu se očekuje da bi mogla ove godine biti između 2,36 i 2,40 dolara za kg u usporedbi s 2,32 dolara kolika je bila prošle godine. Prije epidemije ptičje gripe, cijena je bila 2,16 dolara u 2014. godini. Ekonomist USDA Sean Ramos kaže da je proizvodnja bila jaka, ali su zalihe u hladnjačama bile male.

U trećem fiskalnom kvartalu Hormel izvještava da je profit Jennie-O Tukey povećan 59 posto na 20 posto povećanja u prodaji. Hormelovo istraživanje pokazuje kako millennialsi (generacija u dobi od 18 do 34 godine) kupuje puretinu više od ukupne populacije. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje