Njemačko Ministarstvo hrane i poljoprivrede

Sve više Nijemaca želi logo dobrobiti životinja

Agrovijesti
Dobrobit životinja Fotografija: Shutterstock
Broj Nijemaca koji žele vidjeti logotipe dobrobiti životinja na mesnim proizvodima sve se više širi, tvrdi istraživanje koje je provelo Ministarstvo hrane i poljoprivrede, što daje pogled na mijenjajuće prehrambene navike i prioritete

Istraživanje je provelo njemačko Ministarstvo hrane i poljoprivrede (BMEL) s institutom za istraživanja Forsa u listopadu 2016. Intervjuirali su više od 1000 osoba u dobi od preko 14 godina.

Ministar hrane i poljoprivrede Christian Schmidt je rekao da: „Izvješće je ogledalo našeg društva, pokazujući kako su hrana, kupovanje i kuhanje integrirani u moderni dan rada i života, te da je prehrana više od pukog unosa hrane. Ono je za kućanstvo i zdravlje kao i za rastuća očekivanja i potrebe za održivom i odgovornom proizvodnjom hrane.“

Scmidt želi pod svaku cijenu uspostaviti obrazovanje o prehrani u školama, nešto što većina ispitanika podržava. Skoro devet od njih 10 je reklo da se principi zdrave prehrane moraju učiti u osnovnoj školi. Jedna od tema koja je visoko pozicionirana je dobrobit životinja. U istraživanju njih 36 poto je reklo da su tražili logotipe koji dokazuju visoke standarde dobrobiti životinja, a postotak se povećao na 47 posto što je „značajno povećanje koje pokazuje važnost ovog pitanja potrošačima“, rekao je Schmidt, koji gura dobrovoljni državni logo dobrobiti životinja. 79 posto ispitanika podržava ovakav vladin logo, i kažu da potrošači trenutno nemaju smjernice o ovom pitanju. Najava detalja se očekuje na Zelenom tjednu u Berlinu krajem mjeseca.

Većina (88%) je rekla da bi potrošili više za hranu koja je proizvedena po visokim standardima dobrobiti životinja. Gotovo petina ispitanika (19%) je rekla da često kupuju light proizvode kao što su bez šećera, sa smanjenim udjelom masti ili s malo kalorija, a to radi nešto više žena nego muškaraca (21% u usporedbi s 18%) pri kupovini. Gotovo četvrtina njih (24%) su tinejdžeri u dobi od 14 do 19 godina.

Značajno više žena nego muškaraca je reklo da jedu voće i povrće na dnevnoj bazi – 85 posto u usporedbi s 66 posto – dok gotovo tri puta više muškaraca pije bezalkoholna pića svaki dan (16% naspram 6%). To označava mali pad za žene u usporedbi s godinom prije kada ih je 10 posto reklo da dnevno piju bezalkoholna pića.

Istraživanje također otkriva značajni procjep između namjera i akcija. Više od tri četvrtine (77%) je reklo da vole kuhati – strast koju dijele sve dobne skupine i demografije – ali samo 41 posto stvarno kuha svaki dan. Muškarci jedu meso dva puta češće od žena s 47 posto muškaraca koji vole šnicle i kobasice svaki dan u usporedbi s 22 posto ženskih ispitanika. Samo 3 posto svih ispitanika kaže da su vegetarijanci, ali broj ljudi koji smanjuju unos mesa se povećava, i sve više ih želi etičko meso.

Schmidt je nedavno punio naslove kada je pozivao na zabranu vegetarijanski mesnih alternativa koristeći termine koji se odnose na tradicionalne mesne proizvode, kao što su kobasice ili wurst.

Cjelokupno izvješće možete pogledati ovdje. (na njemačkom jeziku)

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje