Istraživanje

Traže se rješenja za "pametnija pakiranja" hrane u cilju smanjenja otpada

Agrovijesti
Deklaracije Fotografija: Thinkstock
Nedostaci proizvoda (73%), tehničke greške (54%) i istek roka – najbolje upotrijebiti do – (43%) su glavni krivci za otpad od hrane u njemačkoj prehrambenoj industriji, stoji u studiji

Istraživači Sveučilišta Humboldt iz Berlina su pronašli da 84 posto od 51 tvrtke koju su ispitivali kaže da je ovaj problem visok ili prilično visok prioritet. Više od jednog od dva (51 posto) kaže da je ovo pitanje povećavajuće relevantno.

Njemački ministar poljoprivrede je proglasio cilj smanjenja otpada od hrane do 2030. za polovinu. Dodano je 10 milijuna eura u istraživanje „pametnijeg pakiranja“, ali Christian Schmidt želi maknuti datume – najbolje upotrijebiti do.

U Humboldtovoj studiji, najbolji način za smanjenje otpada je edukacija potrošača u odnosu na navedene datume, zajedno s optimizacijom proizvodnji procesa (koje je spomenulo 75 posto tvrtki). Važni su i tehnički napreci (58 posto) i trening zaposlenika (47 posto).

Trenutno, prehrambene tvrtke u njemačkoj aktivno ne komuniciraju s potrošačima o problemu otpada od hrani (za razliku od npr. Engleske ili Francuske). Veći angažman bi mogao tvrtkama pružiti konkurentnu prednost i nove marketinške mogućnosti, predlažu istraživači. „U cilju minimiziranja gubitaka hrane na svim razinama opskrbnog lanca, komunikacija i suradnja su nužne i osnova, pogotovo u komunikaciji s potrošačima.“

Neke zemlje članice EU-a – Nizozemska i Švedska – su predložile micanje oznake – najbolje upotrijebiti do – sa proizvoda kao što su kava, tjestenina i riža koje imaju dugi rok trajanja. Oznake su dobro znani izvoz zbunjenosti među potrošačima. Flash Eurobarometer istraživanje objavljeno u rujnu prošle godine od strane Europske komisije pokazalo je da manje od polovice (47 posto) potrošača može točno interpretirati značenje datuma – najbolje upotrijebiti do. U Njemačkoj je taj udjel 51 posto.

Njemački potrošači su među najsusretljivijima prema promjenama u označavanju – 25 posto ih je izjavilo da bi željelo da taj datum ostane na određenim ne-kvarljivim proizvodima. U stvari, samo 8 posto ispitanih u zemlji je reklo da bi bacili paket špageta ukoliko nema datuma na pakiranju, u usporedbi s prosječnih 24 posto.

Više od trećine (34 posto) Nijemaca je reklo da bi im jasnije označavanje pomoglo u smanjenju otpada od hrane, iako bi mogućnost manjih porcija (53 posto) bilo teško da bude značajno pri odluci.

U EU, 20 posto proizvedene hrane se baci – što je oko 88 milijuna tona svake godine, vrijedne 143 milijarde eura. Otpad od hrane postao je top prioritet u brojnim europskim zemljama, a Francuska i Italija uvode nova pravila za njegovo smanjenje.

Prošle je godine Škotska prva uspostavila cilj za smanjenje otpada. Vrši se sve veći pritisak na Europsku komisiju da se ponovno uspostavi ciljeve smanjenja otpada od hrane u svoje pakete kružnog gospodarstva.

 

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje