2. Međunarodni sajam halal industrije od 26. do 28. rujna u Sarajevu

Trenutačno u Hrvatskoj oko 120 tvrtki ima halal certifikat

Agrovijesti
Halal Fotografija: Thinkstock
Selimović je naveo i da hrvatske tvrtke koje imaju pogone u BiH, u svijetlu nedavno potpisanog sporazuma o slobodnoj trgovini između BiH i Turske, trebaju iskoristiti priliku jer će se proizvodi iz BiH u Turskoj tretirati kao domaći proizvodi. Turska je veliko tržište, pa je i potreba za halal proizvodima velika, što je dodatna šansa kada je u pitanju njihov izvoz, rekao je te dodao kako trenutačno u Hrvatskoj oko 120 tvrtki ima halal certifikat.

 Drugi međunarodni sajam halal industrije "Sarajevo Halal Fair 2019" održat će se u Sarajevu od 26. do 28. rujna, najavili su u ponedjeljak organizatori tog sajma Bosna Bank International (BBI) i Islamska razvojna banka (IsDB) na konferenciji za novinare u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).

Direktor marketinga i PR-a BBi-a Dino Selimović rekao je da je taj sajam prilika da se tvrtke predstave halal tržištu, koje prema procjenama broji 1,5 milijardi potrošača diljem svijeta.

Osim toga, sajam će omogućiti susrete regionalnih proizvođača halal proizvoda i pružatelja halal usluga iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Srbije, Hrvatske, Slovenije, Makedonije i Albanije s velikim kupcima i distributerima iz Europske unije, Saudijske Arabije, Turske, Bahreina, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Malezije, Indonezije i mnogih drugih halal tržišta.

Prošle je godine na tom sajmu bio 91 izlagač iz 13 zemalja, među njima tri hrvatske tvrtke, a Selimović se nada da će ove godine broj izlagača iz Hrvatske, ali i ukupan broj izlagača, nadmašiti lanjske brojke.

Selimović je kazao kako je sve veća potražnja za halal proizvodima i uslugama, stoga je taj sajam prilika za hrvatske tvrtke koje su halal certificirane. Sajam treba iskoristiti, kako je rekao, za ostvarivanje novih kontakata kada su u pitanju velika tržišta koja traže halal proizvode i usluge - pored Turske tu su zemlje Bliskog istoka, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati idr.

Važan detalj je i rastuća potražnja za halal proizvodima i uslugama u EU, pa je i to šansa za hrvatske proizvođače da se sa svojim halal certificiranim proizvodima probiju na police trgovina širom Europe, kazao je.

Selimović je naveo i da hrvatske tvrtke koje imaju pogone u BiH, u svijetlu nedavno potpisanog sporazuma o slobodnoj trgovini između BiH i Turske, trebaju iskoristiti priliku jer će se proizvodi iz BiH u Turskoj tretirati kao domaći proizvodi. Turska je veliko tržište, pa je i potreba za halal proizvodima velika, što je dodatna šansa kada je u pitanju njihov izvoz, rekao je te dodao kako trenutačno u Hrvatskoj oko 120 tvrtki ima halal certifikat.

Halal je termin za proizvode i usluge koji se smatraju dozvoljenim po islamskom pravu. Oni nisu ograničeni samo na hranu već certificirani mogu biti i ugostitelji, hoteli, farmaceutski proizvodi, kozmetika pa i financijske usluge, pojasnio je Selimović. 

Inače, trenutna vrijednost globalnog halal tržišta, bez financijskog sektora, premašuje 2.000 milijardi američkih dolara, a projekcija je da će do kraja godine biti 3.700 milijardi dolara, a očekuje se da će to tržište do 2020. rasti 30 posto.

BiH i Hrvatska su lideri u regiji i cijeloj jugoistočnoj Europi kada je u pitanju halal tržište. U regiji je više od 250 halal-certificiranih kompanija i više od 5.000 proizvoda s halal certifikatom.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje