HGK o rezultatima ankete o ovogodišnjoj turističkoj sezoni

Turistička sezona nije podbacila

Agrovijesti
Turizam Fotografija: Pixabay
Trećina (32,6 posto) ispitanika smatra da je visoka sezona na istoj razini kao i prošle godine, a 33,3 posto ih drži da je bolja od prošlogodišnje, odnosno izvrsna (6,4 posto). Četvrtina anketiranih (25,5 posto) sezonu ocjenjuje kao lošu, a tek 2,1 posto ima dojam da je iznimno loša.

Turistički poduzetnici koji su zadovoljni ovom sezonom svoj uspjeh prvenstveno duguju ulaganjima u kvalitetu ponude. Pokazuju to i rezultati ankete koju je Hrvatska gospodarska komora provela među svojim članicama, u kojima prevladava stav da turistička sezona nije podbacila. 

Sanela Vrkljan, pomoćnica direktorice Sektora za turizam HGK izjavila je: "Moderni turisti sve su bolje informirani i zahtjevniji pa svi oni koji žele popunjene kapacitete i profitabilnost, ne samo u visokoj sezoni nego i izvan nje, moraju prateći globalne trendove, nuditi dodatne sadržaje osmišljene prema željama i potrebama svojih gostiju. Svaka iduća sezona biti će sve izazovnija, stoga je uz zadržavanje cjenovne konkurentnosti nužno kontinuirano ulaganje i dizanje kvalitete proizvoda i usluga u turizmu".

Trećina (32,6 posto) ispitanika smatra da je visoka sezona na istoj razini kao i prošle godine, a 33,3 posto ih drži da je bolja od prošlogodišnje, odnosno izvrsna (6,4 posto). Četvrtina anketiranih (25,5 posto) sezonu ocjenjuje kao lošu, a tek 2,1 posto ima dojam da je iznimno loša. 

Iako je čak tri četvrtine ispitanih (74,3 posto) tijekom priprema za ovu turističku sezonu značajnije ulagalo u kvalitetu ponude te se investicije nisu značajnije odrazile na cijene.

Većina anketiranih (58,5 posto) poduzetnika uopće nije korigirala cijene svojih usluga u odnosu na prošlu godinu. Gotovo četvrtina je spustila cijene prije početka (12,7 posto) ili za vrijeme visoke sezone (10,6 posto), dok je 18,3 posto ispitanika dizalo cijene u istom razdoblju.
 
Korekcije cijena su većinom minimalne. Preko 40 posto subjekata je mijenjalo cijene u rasponu do 5 posto u odnosu na prošlu sezonu, a 30 posto ih je vršilo korekcije od 6 do 10 posto. Osjetnije promjene cijena od 11 do 20 posto prisutno je kod 13,2 posto ispitanika, dok je 14,7 posto njih korigiralo cijene od 21 posto naviše. 

Uz standardne pogodnosti, nešto više od polovice anketiranih (51,4 posto) nudi i širok dijapazon dodatnih sadržaja za goste. Ponuda uključuje sve od sportskih sadržaja i wellnessa do raznoraznih izleta i tura putem kojih se gosti upoznaju s lokalnim prirodnim ljepotama, gastronomijom i kulturnom tradicijom. 

Velika većina anketiranih (oko 80 posto) otpada na hotele, hostele, kampove i privatni smještaj. Ključni kanali prodaje ispitanika su direktna prodaja (79,3 posto), putničke agencije (46,4 posto) i online agencije (45,7 posto). Globalni distribucijski sustavi su glavni prodajni kanal za 30 posto anketiranih, dok ih 17,1 posto do klijenata dolazi preko sajmova, B2B radionica i sl. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje