Rijeka dobila trgovinu s proizvodima domaćih OPG-a

U Domaćoj butigi građani i turisti nalaze sve od ajvara s gljivama do krutih šampona

Agrovijesti
Trgovina Domaća butiga u Rijeci Fotografija: Domaća butiga Pogledajte galeriju
Na ideju o otvaranju Domaće butige došao sam vidjevši veliki interes građana Rijeke za domaćim i prirodnim proizvodima. OPG-ovi nemaju dovoljno razvijeno tržište za svoje proizvode pa su ograničeni na rijetke sajmove i manifestacije gdje prezentiraju svoje proizvode, a i sami kupci nemaju jednu specijaliziranu trgovinu u kojoj mogu u svakom trenutku pronaći domaće proizvode lokalnih OPG-ova, kaže za Agrobiz.hr Ivan Dolušić.

S ciljem spajanja malih OPG-ova s područja Hrvatske i krajnjih kupaca, mladi poduzetnik Ivan Dolušić otvorio je sredinom travnja u Rijeci trgovinu “Domaća butiga”. 

Trgovina Domaća butiga u Rijeci

“Krajem prošle godine dao sam otkaz u jednoj firmi kako bih mogao aplicirati za poticaj za samozapošljavanje Hrvatskog zavoda za zapošljavanje u iznosu od 55.000 kuna i odlučio se upustiti u vlastit biznis. Na ideju o otvaranju Domaće butige došao sam vidjevši veliki interes građana Rijeke za domaćim i prirodnim proizvodima. OPG-ovi nemaju dovoljno razvijeno tržište za svoje proizvode pa su ograničeni na rijetke sajmove i manifestacije gdje prezentiraju svoje proizvode, a i sami kupci nemaju jednu specijaliziranu trgovinu u kojoj mogu u svakom trenutku pronaći domaće proizvode lokalnih OPG-ova, kaže za Agrobiz.hr Ivan Dolušić. 

Dodaje kako Domaća butiga nije prva trgovina isključivo domaćih proizvoda ovakvog tipa u Rijeci, ali je po njegovim saznanjima trenutno jedina ili jedna od vrlo rijetkih.

Domaća butiga je moja prva trgovina ovakvog tipa, a eventualnim širenjem poslovanja planiram ojačati i proširiti sam brand Domaće butige i otvoriti još trgovina. Međutim o tome je još rano razmišljati budući da smo na samome početku, kaže ovaj mladi poduzetnik.

Na policama Domaće butige za sada se može pronaći prirodna kozmetika, razni čajevi, domaći med, džem, maslinovo ulje, sirupi, sokovi, domaći ajvar, ocat, vina i likeri i dr. Naši dobavljači su hrvatski OPG-i, a za kozmetiku zadužen je već poznati brand prirodne kozmetike “Mala od lavande”. Maslinova ulja dolaze nam iz Istre, sirupi iz Jaske, vino, ocat i sokovi iz Vivodina, med s Lonjskoga polja,a sapuni iz Slavonije .., kaže Dolušić.

Trgovina Domaća butiga u Rijeci

Do dobavljača dolazimo uglavnom preko preporuke njihovih kupaca, a neki i sami dolaze u trgovinu i prezentiraju svoje proizvode. Što se tiče isporuke robe to se sa svakim dogovaramo individualno budući da je sama logistika dosta skupa i sa svakim pokušavamo pronaći najpovoljnije rješenje na obostranu korist. Robu naručujemo po potrebi, ovisno o potražnji i prodaji, objašnjava svoju poslovnu filozofiju.

Na pitanje jesu li proizvodi domaćih OPG jeftiniji ili skuplji u odnosu na sajmove i slične iz uvoza ovaj mladi poduzetnik kaže kako to ovisi o kojim proizvodima se radi.

Naime, s jednim dijelom dobavljača imamo dogovoreni rabat tako da se proizvodi kod nas prodaju po cijeni po kojoj i oni sami prodaju (npr. kozmetika),a samim time što još uvijek nismo u sustavu PDV-a, kupac ne mora plaćati dodatnih 25 % na cijenu samog proizvoda. Kod nekih proizvoda cijena nikako ne može biti niža nego što je u velikim trgovačkim centrima,budući da su naši proizvodi isključivo hrvatskoga podrijetla i provjerene kvalitete. Ako govorimo npr. o maslinovom ulju koje nam dolazi s OPG-ova iz Istre ono se ne može ni po cijeni ni po kvaliteti uspoređivati s jeftinim i industrijski prerađenim uljima svakakvih deklaracija, koja se prodaju na akcijama u trgovačkim centrima, objašnjava.

Trgovina Domaća butiga u Rijeci

Dolušić kaže kako planiraju asortiman proizvoda sigurno širiti ali trenutno nije u planu prodaja svježe robe ( npr. meso, sir, jaja). 
Uvijek smo otvoreni za suradnju i svaki OPG koji nudi nešto kvalitetno i zanimljivo uvijek nam se može javiti. Iako je sama trgovina dosta malena za dobre i kvalitetne proizvođače uvijek će se naći prostora. Od naših dobavljača tražimo garanciju kvalitete i provjerene proizvode, a za uzvrat mi prezentiramo, izlažemo i reklamiramo njihove proizvode i tako im osiguravamo sigurno tržište, ističe.

Dolušić tvrdi kako su Riječanima za sada najzanimljivija domaća maslinova ulja, med i prirodna kozmetika.

Pokušavamo asortiman učiniti što raznovrsnijim i zanimljivijim tako da imamo i neke zanimljive proizvode kao što su čokoladni med, ajvar s raznim vrstama gljiva, krute šampone za kosu i slično, a u dogovoru smo i s proizvođačima već poznatih i razglašenih proizvoda koji bi bili jako zanimljivi za naše kupce, međutim još ne bi spominjao o kojim dobavljačima i proizvodima se točno radi.

Turisti pokazuju veliki interes za našu trgovinu i gotovo da ne prođe grupa turista koja se ne zaustavi i pogleda što imamo, ali Domaća butiga je prvenstveno namijenjena za kupce koji traže domaće proizvode i ne želim ići u smjeru suvenirnica i trgovina namijenjenih isključivo za turizam, budući da su takve trgovine tek sezonskog karaktera, objašnjava.

Ovaj mladi poduzetnik uvjeren je da će mu posao dobro krenuti i Domaću butigu u budućnosti vidi kao jak i prepoznatljiv lokalni brand koji će biti prvi izbor kupaca kada se radi o domaćim proizvodima. Samim time bi se i širili na gradove i mjesta u okolici, međutim o tome je sada prerano govoriti i treba pustiti vrijeme da napravi svoje. Sve ovisi o potražnji i interesu naših sugrađana, zaključuje.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje