Vodik kao pogonsko gorivo

U Ini održan poslovni skup Vodik u Hrvatskoj

Agrovijesti
Poslovni skup Vodik u Hrvatskoj Fotografija: Luka Stanzl/PIXSELL
Upotreba vodika kao pogonskog goriva može značajno doprinijeti smanjenju emisija stakleničkih plinova, kao i poboljšanju kvalitete zraka i smanjenju buke, osobito u urbanim sredinama, stoji u Ininom priopćenju. Zbog toga, vodik uz potporu Europske komisije sve aktivnije ulazi u sve vidove prometa (cestovni, pomorski, željeznički) i spreman je za snažan iskorak na tržište Europske unije.

 U Ininoj poslovnoj zgradi održan je poslovni skup Vodik u Hrvatskoj na kojem su vodeći europski i domaći stručnjaci u ovom području govorili o prilikama Republike Hrvatske, Ine te cjelokupnog domaćeg gospodarstva kada su u pitanju uvođenje vodikovih tehnologija i mogućnosti korištenja vodika. 

Upotreba vodika kao pogonskog goriva može značajno doprinijeti smanjenju emisija stakleničkih plinova, kao i poboljšanju kvalitete zraka i smanjenju buke, osobito u urbanim sredinama, stoji u Ininom priopćenju. Zbog toga, vodik uz potporu Europske komisije sve aktivnije ulazi u sve vidove prometa (cestovni, pomorski, željeznički) i spreman je za snažan iskorak na tržište Europske unije. Konkretne korake koji vode prema instalaciji prvih punionica za vodik u Hrvatskoj pokrenula je INA. 

 „Vodik kao ekološko gorivo sutrašnjice predstavlja priliku o kojoj moramo razgovarati, no da bismo je iskoristili moramo biti dio mreže. INA je već počela razmišljati inovativno te razvijamo program koji namjeravamo prijaviti na europske izvore financiranja, vezan za razvoj infrastrukture za proizvodnju, distribuciju i opskrbu vodikom, budući da u riječkoj rafineriji postoje značajni kapaciteti za to. Na taj način doprinijeli bismo energetskoj tranziciji, održivom prijevozu i promociji obnovljivih izbora energije te me veseli što imamo podršku hrvatske Vlade u tom smjeru“, istaknuo je Sándor Fasimon, predsjednik Uprave Ine, pozdravljajući skup. 

Na to se nadovezao ministar zaštite okoliša i energetike, Tomislav Ćorić: „Vodik postaje sve važnija tema vezana uz niz sektora u Europskoj uniji. U sektoru prometa napravljeni su najznačajniji pomaci u Hrvatskoj u posljednjih nekoliko mjeseci, a bez čistog prometa nema niti klimatske neutralnosti u EU do 2050. godine. Držimo kako je razvoj infrastrukture za alternativna goriva snažan poticaj za vodik, koji će se nakon toga lakše primjenjivati kao izvor energije i u drugim sektorima. Zbog toga smo u Ministarstvu podržali Deklaraciju o vodiku koju smo potpisali tijekom austrijskog predsjedanja Vijećem EU u rujnu 2018. godine.“

Bart Biebuyck, izvršni direktor Zajedničkog poduzeća za gorivne članke i vodik (FCH JU) — vodeće organizacije kroz koju Europska komisija promiče upotrebu vodikovih tehnologija, upoznao je skup sa statusom vodika i gorivnih članaka u Europi te potencijalima u Hrvatskoj. Istaknuo je zadovoljstvo interesom koji Vlada, industrija i istraživačka zajednica u Hrvatskoj pokazuju za vodikove tehnologije te dodao: „Upotreba vodika u prometu doprinosi dekarbonizaciji našeg društva te očekujem da će ova konferencija dati dragocjen doprinos hrvatskom Nacionalnom energetskom i klimatskom planu te pripadajućem Planu infrastrukture alternativnih goriva.“

Profesor Frano Barbir s Fakulteta elektronike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, istaknuo je da vodik više nije znanstvena fantastika, već zauzima sve važniju ulogu u opskrbi energijom. „Vodik i gorivni članci koji od vodika proizvode električnu energiju imaju prednost nad baterijama u težim vozilima i vozilima koja trebaju imati veći doseg, kao što su autobusi, kamioni, vlakovi i brodovi. U svijetu i Europi se uvode vozila na vodik i Hrvatska bi se trebala uključiti u te trendove“, zaključuje profesor Barbir. 

S mogućnostima vodika u Hrvatskoj iz perspektive Ine, sudionike je upoznala Vesna Kučan Polak, direktorica Istraživanja i razvoja rafinerijskog poslovanja Ine, dok je u završnom komentaru održanog poslovnog skupa Hrvoje Glavaš, direktor Strateškog poslovanja i javnih poslova Ine, iznio da su ovakvi skupovi korak ka omogućavanju Hrvatskoj da se aktivno uključi u ovo inovativno područje. 

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje