Kratki lanci opskrbe u praksi

U Italiji najveća svjetska mreža poljoprivrednika

Agrovijesti
Toskana, Italija Fotografija: Thinkstock
Gotovo šest od deset Talijana kupilo je lokalne proizvode izravno od poljoprivrednika barem jednom mjesečno tijekom prošle godine u mlinovima, vinarijama, farmama, seoskim domaćinstvima ili tržnicama poljoprivrednika, navodi se u istraživanju.

Tržišta poljoprivrednika proširila su se diljem Italije u samo nekoliko godina i nude veliku gospodarsku i društvenu priliku, upravo zato što omogućuju izravan kontakt između proizvođača i potrošača, izvještava Sicilia Agricoltura partner EURACTIV-a.

Poljoprivrednici dobivaju sve veće ekonomske koristi od prodaje izravno, bez bilo kakvog posredovanja, koje utječe na konačnu cijenu proizvoda. Potrošači, s druge strane, imaju mogućnost kupiti različite proizvode po nižoj cijeni i susresti one koji su proizveli ono što kupuju.

Na taj način potrošači ponovno otkrivaju ljudsku povezanost s proizvođačima koja se može smatrati i sigurnošću u kvaliteti.

Coldiretti, vodeća organizacija poljoprivrednika, koja predstavlja pola milijuna talijanskih poljoprivrednika, pokrenula je 2008. mrežu „Campagna Amica“ (Prijateljska farma), koju čini preko tisuću poljoprivrednika na tržištu diljem Italije. No, pored ove mreže, u svakom gradu postoji još mnogo tržnica izravne prodaje.

Tržišta poljoprivrednika ne predstavljaju samo mjesta za trgovačku razmjenu, nego i istinska mjesta susreta gdje je moguće organizirati edukativne događaje, zabavne i kulturne aktivnosti.

Najveća svjetska mreža

Italija trenutno ima najveću svjetsku mrežu poljoprivrednika na tržištu izravne prodaje i premašila je Francusku i SAD u roku od nekoliko godina, pokazalo je istraživanje Coldiretti i talijanske tvrtke za ispitivanje glasova Ixè.

Neki brojevi pokazuju da poljoprivredne tržnice već zauzimaju središnje mjesto u talijanskom kratkom lancu opskrbe hranom.

Gotovo šest od deset Talijana kupilo je lokalne proizvode izravno od poljoprivrednika barem jednom mjesečno tijekom prošle godine u mlinovima, vinarijama, farmama, seoskim domaćinstvima ili tržnicama poljoprivrednika, navodi se u istraživanju.

Eksplozivni rast izravne prodaje koji se dogodio posljednjih godina rezultat je usmjerenosti potrošača na dobrobit i zdravlje, ali i na održivost okoliša te na spremnost na obranu i poboljšanje gospodarstva i zapošljavanje u njihovoj regiji, dodaje Coldiretti.

"Sve je to doprinijelo izgradnji izvanredne mreže Campagne Amice, koja uključuje 130.000 talijanskih farmi koje prodaju svoje proizvode izravno potrošačima", objavio je Coldiretti.

Studija koju je provela talijanska ISMEA, javni statistički institut na poljoprivrednom tržištu, pokazala je da je potrošnja talijanskih potrošača na tržinicama poljoprivrednih proizvoda premašila 6 milijardi eura.

Prema istraživanju Coldiretti / Ixé, 71% ispitanih Talijana smatralo je visoku kvalitetu proizvoda glavnim razlogom zbog kojeg vole kupiti na tržnicama poljoprivrednika, nakon čega slijede jamstva sigurnosti, potraga za lokalnim proizvodima i ekonomskim pogodnost.

Iskustvo Sicilije

„Sve više potrošača kupuje izravno od poljoprivrednih proizvođača“, rekao je Francesco Ferreri, predsjednik Coldiretti Sicilia.

"Skraćivanje dobavljačkog lanca danas znači veće jamstvo, ali prije svega, pomaže u održavanju gospodarskog sektora na životu", zaključio je. Uz iskustvo Campagne Amice, postoje i mnoge druge inicijative koje približavaju potrošače i proizvođače hrane. U Palermu, na primjer, postoji nekoliko tržnica poljoprivrednika, od kojih su neki otvoreni svaki dan.

„Naša je udruga otvorila dvije tržnice: klasičnu u predgrađu s tjednom prodajom, još jednu prije dvije godine i smještenu u središtu grada koja je otvorena svakog jutra, omogućavajući ljudima da kupuju  jednom tjedno. , objasnio je Francesco Scaglione, predsjednik Udruge odbora za tržište poljoprivrednika u Palermu.

Kazao je kako u centru grada žive mnogi stariji ljudi i da imaju poteškoća s kupnjom i konzumiranjem svježih proizvoda, dok "ovdje imaju sigurnost da će svaki dan moći pronaći svježe i originalne proizvode".

Regionalni zakon koji je nedavno usvojen na Siciliji ima za cilj očuvanje malih proizvodnih sustava i seljačke poljoprivrede, uvođenje mogućnosti pretvaranja, prerade i prodaje proizvoda unutar istih tvrtki kao i na lokalnim tržištima.

Regionalni zakon propisuje da mjesto koje se koristi za izravnu prodaju utvrđuju općine ili oni koje oni ovlasti na temelju propisa o tržnicama koji određuje načine prodaje.

Općina će biti odgovorna za poticanje skraćivanja opskrbnog lanca na svom teritoriju, kako bi se potaknula kupovina proizvoda s izravnom vezom s područjem u kojem su proizvedeni i kako bi se potrošačima osigurale odgovarajuće informacije o proizvodima. podrijetla i specifičnosti.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje