FRANCK

Uskoro se širimo na slovačkom tržištu, a zanima nas i Austrija

Agrovijesti
Dubravko Artukovic, predsjednik uprave Francka Fotografija: Davor Puklavec/PIXSELL
Milijunska ulaganja i inovacije, osluškivanje trendova i uvažavanje želja potrošača te mladi razvojni tim dodatno su podigli ljestvicu kompanije.

Globalni zaokret strategije Lavazze, sve manja ulaganja u brend, uslugu i edukaciju na tržištu, izazvali su prilične teškoće u poslovanju Franckove tvrtke Gale Plus, što je ocijenjeno neodrživim te smo raskinuli ugovor. Rijetko se događa da distributer otkazuje principalu, no u Francku vjerujemo u snagu vlastitih brendova espressa s kojima ravnopravno možemo konkurirati svim europskim igračima. Kvaliteta i dugoročna održivost poslovanja oduvijek su nam imperativ, kaže predsjednik Uprave Francka Dubravko Artuković za Poslovni dnevnik.

Milijunska ulaganja i inovacije, osluškivanje najnovijih trendova, prilika za dalji rast i uvažavanje želja potrošača te mladi razvojni tim hrvatskoga lidera u proizvodnji čajeva i kava, proteklih godinu i pol dodatno su podigli ljestvicu prema konkurenciji. Čelnik Francka otkriva kakvi su im dalji planovi u poslovanju i udjeli na tržištu, kakvu kavu Hrvati najradije piju, prijeti li nam globalna nestašica…

Kako će se raskid s Lavazzom odraziti na vaše poslovanje?

Neće značajno, s obzirom na to da Lavazza nema signifikantan tržišni udjel u Hrvatskoj. Za razliku od Francka koji drži oko 6000 prodajnih mjesta, Lavazza ih ima oko 1100. Lavazza u Italiji dostupna je u približno jednakom broju ugostiteljskih objekata koliko ih Franck ima u Hrvatskoj. No Franck nije samo espresso. Mi imamo jake tržišne udjele i široku paletu proizvoda i u čajevima, capuccinima, miksevima, čak i određene proizvode za djecu.

60 posto udjela domaćeg tržišta kave drži Franck, dok sa svojim čajevima ia 50 posto udjela

Kako će se to odraziti na HoReCa segment?

Kako ne postoje podaci neovisnih agencija za istraživanje tržišta, mi tržište pratimo s više parametara i prema tome možemo reći da je Franck s kavom u HoReCa kanalu u Hrvatskoj uvjerljivi lider s 38 posto tržišta, a Lavazza ima sedam posto. Franckova prodajna organizacija za HoReCu danas je ogledni primjerak izvrsnosti i dobre ekipiranosti u smislu brze reakcije na potrebe naših partnera. Ne nudimo samo proizvod već kompletnu uslugu što nas čini pouzdanim i dugoročnim partnerom. Ne primjenjujemo predatorski pristup s ciljem isključivog 'osvajanja' što većeg dijela tržišta - to ne bi bilo u skladu s našom strategijom dugoročno održivog razvoja poslovanja.

Primjećuje se kako Franck odnedavosnažno ulaže u vlastiti brend i inovacije.

Posljednjih godinu i pol bilo je vrlo dinamično razdoblje i marketinški i razvojno. Samo u kategoriji toplih napitaka u Hrvatskoj, lansirali smo više od 25 potpuno novih proizvoda od Franck Creme, 100 Arabice, napitaka za djecu bez kave Bananacino i Jagodacino do premium linije čajeva za HoReCu Superiore Tea. Uvjeren sam da hrvatsko znanje i proizvodnja kvalitetom mogu ozbiljno konkurirati igračima na EU tržištu. Sve što je strano nije nužno i bolje od hrvatskoga i žalosti činjenica da kod nas prevladava ovakvo mišljenje. Primjerice, malo se zna da naši strani partneri preuzimaju i u svojim pogonima primjenjuju dobre prakse, stručno znanje i proizvodno iskustvo od nas. Kao domaća kompanija, sve što želimo lansirati većinom razvijamo doslovno od nule. To iziskuje intenzivna istraživanja tržišta značajna i ulaganja u razvoj kako bi finalni proizvod bio apsolutno konkurentan i dominantan u kategoriji.

Franck kava

Je li mljevena kava i dalje broj jedan na tržištu?

Mljevena kava je i dalje, i volumno i vrijednosno, daleko najjača kategorija u Hrvatskoj i tu je Franck uvjerljivi lider. Držimo preko 60% udjela, a u segmentu instant cappuccina, s brendovima Franck café i Gloria, više od 50%, ispred jake inozemne konkurencije i na ova sva segmenta smo  najviše fokusirani. Imamo i značajne udjele koji rastu u kategorijama 2u1 i 3u1 mixeva te čistoj instant kavi. U instantima smo na 15% udjela koji bilježi daljnji rast, dok u čaju predvodimo tržište s više od 50 posto.

Više pročitajte na poslovni.hr.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje