Dan zaljubljenih

Valentinovo: Nizozemska industrija cvijeća očekuje u ovom tjednu profit od 125 milijuna eura

Agrovijesti
Ruže Fotografija: Thinkstock
Profit industrije cvijeća u Nizozemskoj će u drugom tjednu veljače vjerojatno dosegnuti 125 milijuna eura, u usporedbi sa prosječnim tjednim prihodom od 80 milijuna eura.

Istodobno se očekuje dvostruko veća prodaja, objavilo je udruženje uzgajivača cvijeća Royal FloraHolland.

Kako su objasnili najveća izvozna tržišta su Njemačka, Velika Britanija i Francuska, a najpopularinje rezano cvijeće u tjednu Dana zaljubljenih su tulipani i ruže. Procjenjuje se da će biti prodano oko 120 milijuna cvijetova tulipana i oko 100 milijuna ruža, pri čemu Britanci i Francuzi preferiraju ruže, dok nizozemski i njemački ljubitelji cvijeća radije kupuju mješane bukete. 

Kad je u pitanju cvijeće u teglicama najpopularnija je orhideja, zatim ruže i flamingov cvijet. Royal FloraHolland procjenjuje da će u ovom tjednu u teklicama biti prodano oko 3,5 milijuna orhideja, 1,5 milijuna ruža i 500 tisuća flamingo cvijeta.

Eurostat: Njemačka najveći uvoznik cvijeća u EU

Najveći uvoznik rezanog cvijeća u EU je Njemačka, koja uzima četvrtinu ukupnog uvoza, dok je najveći izvoznik Nizozemska sa udjelom u izvozu cvijeća EU od 87 posto. Vrijednost uvoza cvijeća u EU je za oko 400 milijuna eura veća od vrijednosti izvoza.

Od siječnja do listopada 2016. godine 84 posto izvoza rezanog cvijeća u EU realizirana je u međusobnoj trgovini članica Unije. Ostalo je otišlo u zemlje izvan EU, ponjaprije Rusiju koja je uvezla oko 34 posto tog izvoza, Švicarska (22 posto) i SAD (16 posto, objavila je Europska statistička služba povodom Dana zaljubljenih 14. veljače.

U istom razdoblju je četvrtina uvoza rezanog cvijeća članica EU došla iz zemalja izvan Unije, uglavnom iz Kenije (38%), Ekvadora (17%) i Etiopije (16%). Uvoz cvijeća u EU je u promatranih deset mjeseci vrijedio 3,5 milijardi eura a izvoz 3,1 milijardu.

Kina: Cvijeće najviše kupuju stanovnici Pekinga i Šangaja

Kompanija „Alibaba” objavila je kako je prodaja cvijeća preko njezinih on line platformi „Taobao” i „Ti-mol”, uoči dana zaljubljenih, povećana šest puta. Prema istom izvoru, najviše cvijeća kupuju stanovnici Pekinga, Guangdunga i Šangaja.

On line platforma „JD.com” objavila je kako su najviše koristi od dana zaljubljenih ove godine, kao i obično, imali cvjećari i prodavači nakiti. Prema statistici ove on lilne platforme, dame u Kini danas najviše priželjkuju ruže, narukvice i ruž za usne, a kineski muškarci također narukvice, čokolade, satove i parfeme.

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje