Grüne Woche - Međunarodni zeleni tjedan u Berlinu

Vina, kulen, kobasice i proizvodi od konoplje traženi u Njemačkoj

Agrovijesti
Zeleni tjedan u Berlinu Fotografija: Agrobiz Pogledajte galeriju
Jedan od najveći sajamova hrane i poljoprivrede u svijetu Međunarodni zeleni tjedan (Grüne Woche), otvorene je jučer u Berlinu, a devet hrvatskih izlagača na njemu predstavljaju svoje proizvode u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Na ovogodišnjem sajmu koji se održava od danas do 29. siječnja na štandu veličine 80 četvornih metara predstavlja se 9 hrvatskih tvrtki i to BELJE d.d.,  AGROLAGUNA d.d.,  BADEL 1862 d.d.,  MI BRAĆA PIVAC,  APIMEL d.o.o.,  KLASTER „SLAVONSKA KOŠARICA“,  KAPRONCA d.o.o., OBRT ĐANIĆ, FRELIMO obrt. 

Zanimljivost ovogodišnjeg nastupa hrvatskih tvrtki je to što se na sajmu pojavljuje nekolicina malih OPG-a koji pokušavaju pronaći tržište za svoje proizvode jer se u izvozu hrane i poljoprivrednih proizvoda primjećuju zamjetan rast i smanjivanje vanjskotrgovinske bilance, kazao nam je na sajmu predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović. On dodaj kako će HGK kroz Sektor za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo u 2017. godini organizirati nastup na ukupno 19 međunarodnih sajmova iz područja poljoprivrede i prehrambene industrije i šumarstva i to uglavnom na najvećim i najetabliranijim sajmovima kao što su Zeleni tjedan Berlin, Anuga u Koelnu, SIAL u Pariz, Prowein u Dizeldorf, Beowine Beograd, Biofach IMM Keln, i dr. 

Zeleni tjedan u Berlinu

Rast izvoza hrane sve veći

HGK sufinancira nastup tvrtkama sa 50 posto troškova na sajmu te za njih obavlja kompletnu logistiku organizacije nastupa po sistemu „ključ u ruke“, kaže Burilović koji smatra kako je naša hrana i delicije privlačne njemačkim potrošačima koji kod nas ljetuju, pa imaju priliku upoznati naše proizvode, ali ih kupuje i ogromna iseljenička zajednica Hrvata u Njemačkoj.

Zeleni tjedan u Berlinu

Nijemci vole hrvatske voćne rakije

Goran Đanić vlasnik istoimenog obrta i jedan od većih proizvođača voćnih rakija u Hrvatskoj ističe kako on na berlinski sajam dolazi već 11 godina, te da je interes Njemaca za našim rakijama ogroman. Uspijemo ovdje prodati dosta rakija,  nešto ide i kroz ponudu pojedinih restoran, a dosta turista iz Njemačke kada ljetuju prepoznaju moju rakiju i kupe je kod nas, kaže Đanić. On izvozi rakiju u Sloveniju, Crnu Goru, a smatra kako bi država proizvođačima rakija trebala pomoći i omogućiti im korištenje EU fondova te da se pojavljuju i na drugim tržištima.

Mi smo prvi put na sajmu i očekujem da ćemo pronaći kupce koji bi htjeli na svoje police ili u restorane uvrstiti ponudu našeg vina, kaže Dragica Vučković koja sudjeluje u sklopu zajedničko nastupa Klastera Slavonska košarica.

Zeleni tjedan u Berlinu

Traženi i proizvodi od konoplje

Iz istih razloga svoje proizvode od industrijske konoplje u Berlin je došao izlagati OPG Kalić Zvonimira iz Đakova koji na 10 hektara proizvode konoplju i imaju u ponudi 18 vrsta proizvoda, od ulja, preko brašna, sjemenki, ali i čokolada sa sjemenakama i uljem konoplje.

Pomoćnik ministra poljoprivrede Krunoslav Karalić ističe kako je Međunarodni zeleni tjedan jedinstvena  stručna i poslovna platforma za cijeli lanac poljoprivrednog i prehrambenog sektora - na kojoj se svake godine na 125.000 četvornih metara izlagačkog prostora predstavi više od 1.700 izlagača iz cijelog svijeta. Proizvođači prehrambenih proizvoda koriste ovu manifestaciju kako bi se predstavili stručnoj i širokoj sajamskoj publici koja broji oko 420.000 posjetitelja, kaže Karalić te dodaje kako očekuje da će e iz godine u godinu broj hrvatskih izlagača, posebice malih OPG i malih proizvođača stalno povećavati.  

Segmenti izlaganja na sajmu su: ponuda međunarodne prehrambene industrije; svježi proizvodi svih vrsta; tržišni segmenti pivo, vino i pjenušava vina, meso i suhomesnati proizvodi, morski plodovi, začini i začinsko bilje, čajevi; uređaji, strojevi i oprema za poljoprivredu i hortikulturu, staklenike i rasadnike; domaće životinje; lov i ribolov.

Ove godine Međunarodni Zeleni tjedan održava se po 82. put u svojoj 91-godišnjoj povijesti. Više od 1600 izlagača iz 65 zemalja predstavlja se u svim područjima poljoprivrede, prehrambene industrije i hortikulture. Mađarska je zemlja partner, a izlaže svoje običaje i kulinarske delicije trgovačkim posjetiteljima i općoj javnosti.

Zeleni tjedan organizira Messe Berlin GmbH. Nekomercijalni sponzori su mu Njemačka unija poljoprivrednika (DBV) i federacija njemačkih industrija hrane i pića (BVE).