EN PRIMEUR 2020

Vinari trebaju snažniju podršku države

Agrovijesti
Fotografija:
Na devetom kušanju istarskih malvazija u mladim vinima uživalo je više do 750 posjetitelja, a potpredsjednik za poljoprivredu i turizam Hrvatske gospodarske komore Dragan Kovačević pozvao je na snažniju financijsku podršku vinara

Više od 750 posjetitelja, među kojima su bili vlasnici zagrebačkih hotela, restorana, vinoteka i poznati sommelieri, uživalo je u jednodnevnoj premijeri malvazija berbe 2019., koja se tradicionalno svake veljače organizira u zagrebačkom hotelu Esplanade.

En primeur u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom organizira udruga Vinistra, a ovo je bilo deveto po redu kušanje mladih istarskih malvazija, na kojem su uz njih predstavljene i mlade žlahtine s otoka Krka i iz Hrvatskog primorja te autohtone sorte iz bregovite Hrvatske.

"Zakon o vinu, koji je lani stupio na snagu, osigurao je da upravo vinari i četiri regionalne vinarske organizacije igraju ključnu ulogu u brendiranju i zaštiti vina, međutim promocija vina zahtijeva snažniju financijsku potporu države", rekao je Dragan Kovačević, potpredsjednik za poljoprivredu i turizam Hrvatske gospodarske komore, na otvaranju En primeura.

Hrvatska kao enogastro destinacija

"Ako jedna Austrija za marketing svojih vina izdvaja godišnje više od 8 milijuna eura, onda to, prema svojim mogućnostima, treba i Hrvatska jer za nas vino nije samo prehrambeni i potencijalno važan izvozni proizvod. Vino igra snažnu ulogu i u turističkoj ponudi i pridonosi brendiranju Hrvatske kao enogastro turističke destinacije. Zato je HGK zajedno s našim vinarima započeo razgovore s Ministarstvom poljoprivrede kako bi se ispunile sve formalne pretpostavke i kako bi financiranje regionalnih organizacija vinara i nacionalna promocija vina postali stavka u državnom proračunu za 2021. godinu", istaknuo je Kovačević.

Krunoslav Karalić, pomoćnik ministrice poljoprivrede, istaknuo je kako je sektor vinarstva onaj u kojem se prema podacima za 2018. godinu bilježe pozitivni trendovi, smanjenje uvoza vina i rast vrijednosti izvoza vina. "Učinit ćemo sve što možemo kako bi se ti trendovi nastavili. Ovaj je sektor ujedno primjer izvrsne suradnje ministarstva i proizvođača s kojima smo napravili novi Zakon o vinu. Omogućena je promocija i marketing, ali i sljedivost vina, a vinarima je ušteđeno 12 milijuna kuna ukidanjem markica i naknada za stavljanje vina u promet. Početkom 2019. godine stupio je na snagu novi Nacionalni program pomoći sektoru vina kojim je osigurano 11 milijuna kuna godišnje za promociju i informiranje u Europskoj uniji i trećim zemljama te u ulaganje u vinarije, restrukturiranje i konverziju vinograda", naglasio  je Karalić.

 

Zakon o vinu koji je lani stupio na snagu ukinuo je evidencijske markice te naknade za kontrole stavljanja vina u promet i uspostavio marketinško označavanje vina prema četiri nove vinogradarske regije – Hrvatska Istra i Kvarner, Dalmacija, Središnja bregovita Hrvatska, Slavonija i Hrvatsko Podunavlje.

Čak 67 vinara iz svih dijelova Istre, među kojima i zvučna imena vinske scene, i ove su godine po uzoru na slična kušanja u Francuskoj, predstavili mlade malvazije dok su još u bačvama, a prema riječima Nikole Benvenutija, predsjednika Vinistre, udruge vinara i vinogradara Istre, riječ je o iznimnoj berbi koja će sigurno dati velika vina.

"Malvazija kao istarski brend postala je atraktivan turistički proizvod, a prema procjenama čak 200 tisuća gostiju u Istru dolazi zbog naših vina. Istraživanja su pokazala da je eno-gastro ponuda među prva tri motiva dolaska gostiju u Hrvatsku. Takvi gosti dolaze već početkom ožujka, ali i u kasnu jesen što znatno produljuje pred i posezonu", istaknuo Benvenuti.