TRENDOVI U EKO HRANI

Za eko hranom u Hrvatskoj sve veća potražnja, a i trgovci ujednačavaju marže

Agrovijesti
Organska hrana Fotografija: Thinkstock
Zanimalo nas je koliko hrvatskih eko proizvoda dolazi do polica trgovačkih lanaca poput METRO-a, dm-a i Lidla te koliko domaći potrošači prate trendove i kupuju li proizvode eko asortimana.

Eko proizvodi su sve popularnija kategorija u velikim trgovačkim lancima, a u skladu s aktualnim trendovima zdrave prehrane i življenja potražnja za njima raste i u Hrvatskoj. Premda je eko hrana zdravija opcija, eko proizvodnja teži je put za poljoprivrednike. Zanimalo nas je koliko hrvatskih eko proizvoda dolazi do polica trgovačkih lanaca poput METRO-a, dm-a i Lidla te koliko domaći potrošači prate trendove i kupuju li proizvode eko asortimana.

METRO u segmentu eko proizvoda surađuje s hrvatskim proizvođačima poput Dida Bože, Gardena i Eko klasa.  Kako tvrde iz ovog trgovačkog lanca, asortiman razvijaju u skladu s potrebama profesionalnih kupaca METRO-a te će i u budućnosti, ovisno o potražnji, prilagoditi i svoju ponudu eko proizvoda.

Dida Boža
˝Važno je naglasiti kako je kod pojedinih ekoloških proizvođača izazov ograničena proizvodnja koja teško zadovoljava  potrebe veletrgovina. Suradnju s hrvatskim dobavljačima nastavljamo razvijati u svim segmentima METRO-ovog asortimana. Trenutno 60 % našeg asortimana čine upravo proizvodi hrvatskih proizvođača i naši kupci prepoznaju njihovu kvalitetu i sve češće biraju upravo hrvatske proizvode, posebno u svježem i ultrasvježem asortimanu˝, poručuju iz METRO-a.

Pristupačne cijene

Situacija je slična i u dm-u iz kojeg kažu kako je svake godine potražnja i interes kupaca sve veći, a kategorija ekoloških proizvoda kontinuirano raste tijekom proteklih nekoliko godina. Kako kaže, Tanja Hrvojević, menadžerica za asortiman osviještene prehrane, u asortimanu osviještene prehrane  (hrana, napici i dodaci prehrani ) dm nudi ukupno 150 hrvatskih ekoloških proizvoda, od čega je 75 proizvoda hrane, a ostalo se odnosi na čajeve, napitke i dodatke prehrani.

˝Osim što hrvatskim ekološkim proizvodima dm želi obogatiti svoju ponudu, jedan od najvažnijih ciljeva suradnje s malim hrvatskim proizvođačima jest približiti njihove proizvode što većem broju kupaca kako bismo time pozitivno utjecali na razvoj njihovog poslovanja i proizvodnje. U dm-u smo ujednačili maržu kao i na ostatku prehrambene kategorije jer želimo podržati razvoj i proizvodnju hrvatskih ekoloških proizvođača tako da njihove proizvode i cijenom učinimo pristupačnijima˝, poručuje Hrvojević.

dm bio
Od ukupno 46 dobavljača s kojima dm surađuje u kategoriji osviještene prehrane, 31 je hrvatski proizvođač. Uz to, dm uvozi i isključivo vlastitu robnu marku dmBio, a Hrvojević napominje kako su ostali proizvodi u ponudi osviještene prehrane proizvodi hrvatskih distributera i hrvatskih obiteljsko poljoprivrednih gospodarstava, a tu brojku planiraju i povećati. Naime, od 2014. godine kada su proveli natječaj za hrvatska obiteljsko poljoprivredna gospodarstva  i putem njega odabrali nove dobavljače, dm kontinuirano radi na širenju suradnje s hrvatskim ekološkim proizvođačima, udruženjima i klasterima.

Prate se trendovi

˝Želimo dodatno proširiti ponudu ekoloških proizvoda i za što veći broj proizvoda osigurati opskrbu tijekom cijele godine. Također, kontinuirano radimo i na širenju asortimana naše marke prehrambenih proizvoda iz organske proizvodnje dmBio˝, zaključuje Hrvojević.

Iz Lidla također poručuju kako je trend potražnje za bio proizvodima je u stalnom porastu te kako prate trendove na tom području te rade na optimizaciji ponude i širenju asortimana. ˝Trenutna ponuda Lidlovog Bio, bezglutenskog i bezlaktoznog asortimana obuhvaća više od 20 proizvoda, a u planu je i njegovo širenje", kažu iz Lidla.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje