Pakiranja

Zastupnici apeliraju na Komisiju da postroži zakone o obmanjujućim oznakama

Agrovijesti
Naranče Fotografija: Pixabay
Giovanni La Via, zastupnik u Europskom Parlamentu doveo je u pitanje korištenje obmanjujućih fotografija crvenih naranči na obojanoj kutiji narančinog soka rekavši da to „nije pošteno prema potrošačima“

U njegovom pitanju, La Via kaže da većina proizvođača sokova koristi većinom prehrambene boje pomiješane sa sokom od naranči i tvrde da je njihov proizvod čisti sok od crvenih naranči. Kaže da želi dobiti odgovor Komisije koji jasno govori da to nije dopušteno. „Čekam odgovor od Komisije koji će jasno  glasiti da proizvođači soka ne mogu koristiti fotografije crvenih naranči ako unutra nema soka crvenih naranči i da ne mogu koristiti ime „crvena naranča“ na pakiranju i deklaracijama ako unutra imaju obojani, djelomično obojani sok.“

Iako proizvođači voćnih sokova specificiraju svoje korištenje prehrambenih boja na popisu sastojaka, La Via kaže da je korištenje fotografija i dalje vrlo obmanjujuće za potrošače. Trenutni EU zakoni kažu da „označavanje, prezentacija i reklamiranje hrane ne smije dovesti do obmane potrošača po pitanju karakteristika ili efekata hrane“, međutim La Via vjeruje da se ove potrebe trebaju postrožiti.

U 2015. Njemački sud presudio je da se fotografije prirodnih okusa ne smiju koristiti na pakiranju za prikazivanje umjetnih okusa, nakon to se pakiranje Teekanne-a Felix Raspberry i Vanilla Adventure smatralo obmanjujućim. Pakiranje je naglašavalo prirodne okuse i prikazivalo fotografiju vanilija orhideja i kupina no niti jedan od ta dva okusa nisu bili prirodni. Umjesto prirodnih okusa bili su hibiskus, jabuka, slatki listovi borovnica, narančina kora i šipak.

Crvene naranče su poznate po svojim zdravstvenim koristima, s visokim udjelima vitamina C i A, kalcija, folne kiseline i antocijanina, a trenutno su primarna sorta naranči za uzgoj u Italiji. Crvene naranče sa Sicilije zaštićene su oznakom zemljopisnog podrijetla. La Via se nada da će njegovo pitanje navesti potrošače da se više ne zavode pakiranjem i označavanje.  

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje