Studija

Zelena ambalaža naizgled čini hranu zdravijom

Agrovijesti
Kupovina Fotografija: Thinkstock
Diskontni kupci vjeruju kako proizvod ima zdraviji okus ako dolazi u „zdravijem“ zelenom pakiranju, ali kupci ekoloških proizvoda imaju "kritičnije oko" i na njih slabije utječe pakiranje, otkriva nova studija

Studija potvrđuje važnost dizajna ambalaže kod utjecaja na procjenu zdravije hrane, ali pokazuje kako takvi efekti jako utječu na kontekst. Nizozemski kupci u trgovačkom lancu Aldi i ekološkom supermarketu Ekoplaza ocjenjivali su dva ista jogurta, jedan u crvenoj a drugi u zeleno-plavoj anbalaži.  Pokazao se značajan efekt ambalaže kod Aldijevih kupaca koji zeleni jogurt vide kao zdraviji u usporedbi s crvenim te ih je to navelo na vjerovanje kako je proizvod zdraviji. Međutim, to nije utjecalo na općeniti okus jogurta.  A za kupce Ekoplaze različito pakiranje nije imalo značajniji utjecaj, kao niti na percepciju okusa i zdravlja. Ekoplazini kupci bili su više kritični na okus jogurta i njegovo pakiranje općenito u usporedbi s diskontnim kupcima.

Istraživači su raspravljali o tome što su kupci u zelenim supermarketima više svjesni i kritični na percepciju zdravijeg, predstavljenu ambalažom pa ih se tako lakše uvjeri.

"Naši nalazi potvrđuju važnost dizajna ambalaže kod percepcije hrane i okusa. Ipak, u isto vrijeme, upozoravaju protiv previše općenitim nalazima od jednog okolišnog konteksta u drugi i naglašavaju potrebu za pažljivim razmatranjem karakteristika trgovine i brige kupaca" - stoji u studiji.

„U zelenom okruženju proizvodi se smatraju sličnim u terminima zdravlja, a u diskontnom okruženju postoje različitosti između proizvoda, ostavljajući mjesta da pakiranje utječe na percepciju.“

Prijašnje je istraživanje pokazalo kako i font i izgled određenih elemenata dizajna mogu utjecati na percepciju zdravoga proizvoda. Grafički elementi kao što su strelice ili kovitlaci koji su usmjereni prema gore navode potrošače da percipiraju prašak za pranje rublja svježijim u usporedbi s elementima koji pokazuju prema dolje.

„Zdraviji proizvodi mogu profitirati s orijentacijom određenih elemenata prema gore jer ih potrošači 'čitaju' kao lagane, s manje kalorija i za laku probavu“ - navodi se u studiji.

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje