Društvene mreže

Kako je pad Facebooka utjecao na tržište hrane?

Globalno selo
Fotografija: Pogledajte galeriju
Kada je aplikacija koju koriste milijarde ljudi odjednom prestala s radom došlo je i do naglog gašenja 200 milijuna virtualnih izloga malih poduzeća diljem svijeta.

U ponedjeljak su se Facebook i sve njegove povezane aplikacije (Instagram, WhatsApp, Messenger i Oculus) ugasile na više od pet sati. Pad njihove mreže je rezultirao paralizom poslovanja svih malih proizvođača koji su ovu društvenu mrežu koristili kao glavni kanal prodaje.

 

Screenshot: Facebook

Facebook grupama za prodaju domaćih proizvoda, poslovnim profilima OPG-ova, prehrambenim artiklima na Marketplace-u i Instagramu je bio potpuno onemogućen pristup što je oštetilo poslovanje svih trgovaca bez vlastitih profila na drugim mrežama.

Gdje su nestali kupci?

Korisnici Facebooka su se u vrijeme pada naglo preselili na Twitter i Linkedin, društvene mreže koje u prvom planu nisu namijenjene promociji i prodaji hrane, ostavljajući brojne OPG-ove u mraku, a njihove proizvode nedostupnima kao nikada do tada.

Direktna prodaja na relaciji proizvođač – kupac je stala ne samo na Facebooku već i na njegovom glavnom komunikacijskom alatu WhatsApp.  

Da stvari budu još gore, brojni proizvođači s Facebooka koji su održavali svoju komunikaciju putem WhatsApp-a su nesvjesni pada mreže u prvim satima naprosto smatrali da za njihovu uslugu ili proizvod taj dan nije bilo upita.

Iskustva malih proizvođača sa Facebooka

„Moja je prodaja (na dan pada Facebooka op.a. ) bila jedna četvrtina onog što je inače. Za početak nisam primijetila nestanak ali sam ubrzo shvatila da mi je prodaja opala i krenula sam provjeriti svoj Facebook račun. Nisam mogla! Nisam ušla na platformu! Postala sam nervozna kada sam shvatila koliko svoje poslovanje oslanjam na jednu platformu. Možda ću sve morati ponovno razmotriti - sav moj proračun ide na Facebook. Ono što se dogodilo doista je učinilo da se vlasnici malih poduzeća osijećaju prilično ranjivo." - L. J.  

 

„Naš brend se oglašava isključivo na Instagramu i Facebooku. Dakle, mogućnost da se to  (pad Facebooka op.a.) ponovi bilo u manjem ili u većem opsegu, me nervira i tjera na razmišljanje o stavljanju svog poslovanja izvan ove dvije platforme. " – N.H.

 

„Jučer sam imao klijente koji su tražili prilagođene narudžbe putem WhatsAppa i Instagrama koje nisam uspio dovršiti i koje su sada odgođene.“  - K.V.

 

Mnoge male tvrtke su previše ovisne o Facebooku i Instagramu usprkos postojanju nevjerojatno dobrih alternativa uz koje mogu povećati prihode i podići svijest o njihovim proizvodima.  Brendovi koji su se oglasili na drugim kanalima do svojih potrošača su mogli doći i u vrijeme pada Facebooka.

 

 

Najbolje alternative za Facebook - za proizvođače hrane

Twitter, Linkedin pa ni Tik Tok (iako su svjetski poznate platforme) nažalost nisu kanali koji mogu ispuniti potrebe domaćih proizvođača za povezivanjem sa potencijalnim kupcima.

Domaća platforma Ruralina.com u posljednje vrijeme izaziva pažnju proizvođača i kupaca jer je to jedina društvena mreža posvećena umrežavanju svih ljubitelja iskrene hrane.

Registracija na Ruralinu je potpuno besplatna za sve. Razvijaju se i funkcionalnosti koje će omogućiti direktan dogovor narudžbe i dostavu u dostavne centre diljem Hrvatske.

Registrirati se možete putem linka: https://www.ruralina.com/

Primjer profila: https://www.ruralina.com/proizvodac/opg-mandarinet-58

Najveća razlika između Ruraline i Facebooka je u tome što je Ruralina društvena mreža specijalizirana za korisnike koji su u potrazi ili nude namirnice iskrenog porijekla, dok je Facebook namijenjen svima bez obzira na njihovu trenutnu potrebu.

 

 

Ne ovisite o Facebooku!

Najnoviji pad Facebooka nas podsjeća da je tehnologija na kojoj je Facebook izgrađen prilično krhka. Neki se još sjećaju prethodnog pada Facebooka 2019. kada je tehnička greška prouzrokovala pad Facebookovih stranica na čak 24 sata.

Najnoviji pad giganta među komunikacijskim kanalima je ukazao na opasnosti oslanjanja na jednu društvenu mrežu. Svi proizvođači koji svoje poslovanje oslanjaju na samo jedan kanal prodaje su u opasnosti da ostanu bez svojih klijenata, kontakata, a u konačnici i dobre reputacije koju su mukotrpno gradili.


Izvori:
 

  • https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/6128/the-ultimate-list-100-facebook-statistics-infographics.aspx
  • https://datareportal.com/essential-facebook-stats
  • https://mashable-com.translate.goog/article/facebook-outage-small-business-impact
  • https://www.nytimes.com/2019/03/14/technology/facebook-whatsapp-outage.html