PRILAGODBA KRIZI

Velik porast online narudžbi za dostavu hrane

Globalno selo
Fotografija:
I prije pandemije koronavirusa očekivalo se povećanje online dostave hrane po prosječnoj godišnjoj stopi rasta od 15,8 %. S obzirom da je trenutno velik broj osoba u samoizolaciji, trgovački lanci suočeni su s naglim povećanjem online prodaje, a razvijaju se i inicijative koje bi zamijenile dosadašnji oblik nabavka hrane na tržnicama novim, online rješenjima

Prodaja hrane online povećat će se po prosječnoj godišnjoj stopi rasta od 15,8 % u razdoblju između 2017. i 2025. godine, stoji u izvješću koje je u veljači objavila tvrtka Research and Markets na osnovi istraživanja provedenog u cijelom svijetu. 

Kako se ističe u izvješću, najveća prepreka dodatnom rastu je neinformiranost proizvođača u ruralnim područjima o uslugama dostave hrane. Kao najveći pokretači rasta označeni su rastući prodor interneta s pojednostavljenim online plaćanjima te povećanje raspoloživog dohotka stanovništva u kombinaciji s promjenom životnog stila.

Neovisno o ovim projekcijama, mjere za spriječavanje širenja pandemije koronavirusa dovele su do izrazito naglog povećanja prodaje hrane putem online narudžbi u cijelom svijetu. U SAD-u su trgovački lanci zatrpani online narudžbama kupaca koji inače zbog svoje dobi vjerojatno ne bi odabrali takav način nabavke. Prema pisanju Washington Posta, trgovački lanac Safeway zbog povećanja online potražnje planira zaposliti novih 30,000 radnika, koje će preusmjeriti iz tvrtki kao što su Hilton i MGM Resorts, koje su bile prisiljene otpustiti veliki broj radnika. Trenutno se na dostavu iz Safewaya čeka i po nekoliko dana. 

S obzirom na obustavu prodaje hrane na tržnicama u Europi, postoje nove inicijative koje povezuju proizvođače i potrošače putem interneta. Francuska tržnica Rungis, poznata kao "trbuh Pariza", koja se prostire na 243 hekatara, pokreće online prodaju, izvijestio je francuski Huffington Post. Minimalne narudžbe trebale bi biti 50 eura, a cijena dostave maksimalno 15 eura. 

U Velikoj Britaniji su mnogi proizvođači hrane koji su svojim proizvodima dosad opskrbljivali hotele i restorane preko noći bili prisiljeni preusmjeriti prodaju online, izvijestio je BBC. Primjerice, londonski mesar HG Walters, koji inače snabdijeva restorane s Michelinovim zvjezdicama, trgovačke lance kao što je Harrods i hotelijere kao što su Savoy i Dorchester, izgubio je u posljednja dva tjedna stotine narudžbi. Zbog toga su lansirali online dostavu "paketa za preživljavanje" na kućni prag, koji se sastoje od voća, povrća, vakuumiranog mesa i pribora za pripremu hamburgera kod kuće.