OPG Korošec

Mlijeko naših podravskih koza eliksir je mladosti za napaćenu kožu

OPG tjedna
Fotografija:
Obitelj Korošec najveći je proizvođač kozjeg mlijeka u Koprivničko-križevačko županiji, a lani su lansirali brend Art In Soap koji nudi ljekovitu kozmetiku na bazi kozjeg mlijeka

Nosi masku, drži distancu, peri ruke, tri su svakodnevna pravila po kojima ćemo svakako pamtiti 2020. Otkako je krajem veljače zabilježen prvi slučaj koronavirusa u Hrvatskoj, većina građana pridržava se navedenih pravila, no ona izazivaju neke neugodne nuspojave. Dugotrajno nošenje maske izaziva iritaciju i svrbež kože lica, dok od učestalog pranja i dezinfekcije ruku, one postaju grube i suhe. Jedno od rješenja za ove probleme je kozmetika na bazi kozjeg mlijeka, upućuje nas Ivana Korošec koja uz supruga Davora vodi istoimeni OPG koji se bavi uzgojem koza, proizvodnjom mlijeka te odnedavno i kozmetike.

Brend Art In Soap inovativni je projekt ove obitelji iz Đelekovca pokraj Koprivnice, lansiran prošle godine. Sapuni za ruke i lice, za tuširanje, za piling, kreme i balzami, uz kozje mlijeko s njihove farme sadrže samo prirodna i eterična ulja koja kožu čine mekom već nakon prvog korištenja. Ne sadrže konzervanse, a u izradu sapuna utkana je i umjetnička nota čime postaju i modni dodatak svakoj kupaonici.

Čudesno mlijeko

Kozje mlijeko već je dobro poznato kada je riječ o imunitetu, prvenstveno kod bolesti dišnog sustava, no zbog svog sastava kozje mlijeko je vrlo blago i prema ljudskoj koži. Djeluje protuupalno zbog molekula masti koje inhibiraju rast mikroorganizama, a vrhnje je izvrsno sredstvo za vlaženje kože, djeluje umirujuće te je pomlađuje. Vitamin A cijeli oštećene stanice, koži će podariti novi život i zaustaviti formiranje bora, a selen je prirodni element koji podiže otpornost kože na utjecaj sunca. U svojoj srži, učinci kozjeg mlijeka su vlaženje, anti-age, protuupalno, njegujuće djelovanje, popravlja i revitalizira, ne noseći pritom sa sobom nikakve negativne posljedice na kožu i koži pruža odmor.

Obitelj Korošec stočarstvom se bavi od davnina. Njihovi su roditelji uzgajali goveda, no ovaj mladi bračni par 2005. je svoj OPG usmjerio prema uzgoju koza, a lani su proširili proizvodnju na kozmetiku. Nisu htjeli ići u smjeru prehrambene proizvodnje jer, kaže Ivana, ljudi u sjeverozapadnoj Hrvatskoj nisu navikli na konzumaciju proizvoda na bazi kozjeg mlijeka.

-Razlozi su za to historijski. Malo sam istraživala i došla do podatka da je na području čitave Jugoslavije sve do 1991. na snazi bio zakon kojim je uzgoj koza bio zabranjen jer su prekomjerno brstile i time devastirale priobalno područje. Tek 1991. se zakon promijenio, a Vidnija je napravila iskorak i uvezla prva grla francuske alpine i tako stimulirala kooperantske odnose s budućim proizvođačima kozjeg mlijeka - objasnila nam je Ivana Korošec.

Zlatne medalje

Uzgoj koza započeli su skromno, s tridesetak grla. Na njihovom imanju u Đelekovcu danas veselo pase oko 200 grla francuske alpine i bijele sanske koze, a svoje su stado, kaže, gradili polako, pažljivom selekcijom ponajboljih grla.

-Prešli smo na koze jer su jednostavnije za rukovanje. Nisu glomazne kao krave i s njima je jednostavnije upravljati. Primarno se bavimo proizvodnjom mlijeka jer su njegove blagodati velike - govori OPG-ovka te dodaje kako je njihova kozmetika, sapuni, krema za suhu kožu i balzam poslije brijanja na bazi kozjeg mlijeka probudila velik interes. Ljekovita svojstva i sofisticirani dizajn njihovih proizvoda privukao je pažnju na karlovačkom sajmu inovacija u poljoprivredi Agro Arca gdje su nagrađeni zlatnom medaljom za neobičnu recepturu i izgled. Medalje osvajaju već neko vrijeme i za svoje kozje mlijeko kao najveći proizvođači u Koprivničko-križevačkoj županiji.

-Proizvodnja nije previše zahtjevna, zapravo je dosta slično kuhanju. Imate recept i radite po njemu. Samo morate jako dobro paziti da nešto ne pogriješite, jer u ovoj vrsti „kuhanja“ nema prostora za pogreške. Dok se krema može vrlo brzo spremiti, primjerice u roku od sat vremena već možete imati gotov proizvod, sa sapunima je skroz drugačija priča. Potrebno je nekoliko sati u proizvodnom pogonu da se proizvod zamiješa i izlije u kalup, a nakon rezanja, slijedi nekoliko tjedana čekanja i sušenja, da biste tek mogli isprobati što ste napravili. Zatim slijedi završna obrada i pakiranje - otkriva Ivana koja je, zajedno sa suprugom Davorom u proizvodnju kozmetike krenula na nagovor prijatelja.

Korona im podmetnula nogu

Ove kozmetičke delicije zapravo stvara cijela obitelj. Ivanin suprug je i fitoaromaterapeut pa tako od njega dolaze sve recepture, a u pojedinim poslovima uključena su i djeca, dvoje tinejdžera. Za ime Art in Soap zaslužna je upravo kćer. Naime, ona je željela odustati od škole crtanje, pa je obitelj upravo u ime brenda dodala „umjetnost“ što itekako ima smisla budući da njihovi sapuni nisu jednobojni već je utkano puno sati kako bi finalni proizvod izgledao baš kao umjetničko djelo. Inače, Davor je diplomirani inženjer
poljoprivrede, a uz brojne sate rada na svom OPG-u još nađe vremena za svoj hobi orguljaša u lokalnoj crkvi čime se bavi već desecima godina. Ivana je magistar znanosti iz područja informatičkog menadžmenta, a zaposlena u području digitalnog marketinga. Turbulentna 2020. nije im donijela promjenu, barem što se otkupa mlijeka tiče, no kao i mnogima, poremetila im je neke planove.

-Otkup mlijeka ne ovisi o vanjskim okolnostima. Imali bismo problema da zbog lockdowna Vindijina cisterna nije mogla voziti. Onda bismo imali 500 litara mlijeka viška svaki dan, no srećom to se nije dogodilo - govori Ivana te dodaje da je kriza uzorkovana koronavirusom usporila brendiranje njihovih kozmetičkih proizvoda.

-Za svaki biznis treba vremena, no puno toga nismo realizirali jer nam je korona podmetnula nogu. Većina sajmova je otkazana pa tako nismo dovoljno stigli senzibilizirati i educirati kupce o našim proizvodima. Često nam se događa da na sajmovima ljudi prođu pokraj nas, dignu obrvu i produže dalje pa puno radimo na edukaciji. Početkom godine približili smo se industriji vjenčanja te krenuli dogovarati da naši proizvodi budu dio poklona i zahvalnica, no i ti su napori za sad zaustavljeni - opisuje utjecaj krize na svoj OPG Ivana Korošec te dodaje da im se slično dogodilo i oko suradnje s ljekarnama.

Ručni rad

-Riješili smo svu dokumentaciju, investirali u analize naših proizvoda, no ljekarne su već početkom godine bile fokusirane na nadolazeći kaos i nabavku dezinficijensa pa smo od toga zasad odustali. Srećom, naši su proizvodi privukli medije, to nam je pomoglo, kao i digitalni marketing. Prodaja preko web shopa ide odlično - nastavlja ova nepokolebljiva inovatorica te ističe kako su benefiti kozjeg mlijeka, kao i kozmetike na njegovoj bazi veliki.

-Kozje mlijeko bogato je vitaminima i mineralima, benefiti su odmah vidljivi. Koža je mekša nakon prvog korištenja sapuna ili kreme, jer mlijeko sadrži prirodne masne kiseline koje skidaju odumrle stanice. Rezultat je pomlađena i mekša koža, a krema pomaže i kod suhih laktova, suhih peta te zimi kod perutanja kože. U kremi je uz mlijeko i desetak prirodnih eterična ulja pa je masna i bogata. Koža je nahranjena i blista. Krema se pokazala učinkovitom kod kožnih iritacija, dermatitisa, alergija i psorijaze. Ne kažem da ih liječi, ali pomaže da iritacija i svrbež budu manji - navodi te ističe kako su cijene proizvode prilagođene svačijem džepu.

-Iako je ova naša kozmetika ručni rad, s prirodnim sastojcima, naši sapuni nisu ništa puno skuplji od sličnih na tržištu. Dapače, čak nam mnogi kupci i kažu da su za takav proizvod prejeftini. Dok s druge strane, uvjerili smo se i da neki kolege proizvođači za sličan proizvod mogu staviti i do tri puta veću cijenu nego što su naši, što uistinu smatram da nije realno. Barem ne u kontinentalnom dijelu zemlje - kazala je Ivana Korošec koja svoje proizvode često prodaje putem Instagram i Facebook profila.