Kozji sir s Kozjaka

Inspirativne priče domaćih proizvođača

OPG tjedna
OPG Marušić Fotografija: OPG Marušić Pogledajte galeriju
OPG Marušić iz okolice Solina oduševljava kupce kozjim sirom.

Priča o OPG-u Marušić je počela 2003. godine, kad su supružnici Ana i Miro odlučili svoja znanja i vještine o uzgoju koza i proizvodnji prehrambenih proizvoda uložiti u otvaranje OPG-a.

Osamnaest godina poslije, posao se i dalje razvija. U čemu je tajna uspjeha ovog malog OPG-a? To je i nas zanimalo, stoga smo malo popričali s gospođom Anom Marušić o njihovim počecima, izazovima s kojima su se susretali i planovima za budućnost.
 

Možete li nam ukratko predstaviti svoj OPG?

Mi smo obitelj Marušić i na rubu urbanog dijela Solina koji se proteže padinama Kozjaka posjedujemo malo poljoprivredno gospodarstvo. Proizvodimo kozje mlijeko, svježi kozji sir i sirutka, te meso jaradi i janjadi.

Zašto se Vaša proizvodnja temelji upravo na kozama?

Za razliku od kravljeg mlijeka, kozje mlijeko ima drugačiju hranjivu vrijednost. Mast kozjeg mlijeka je probavljivija u odnosu na mast kravljeg mlijeka.

Uz to, kozje mlijeko ima hipoalergena svojstva jer, za razliku od kravljeg, ima značajno manji udio αs1 frakcije kazeina kojem se pripisuju alergena svojstva.

Kvaliteti naših proizvoda dodatno doprinosi to što naše koze slobodno lutaju pašnjacima i brste travu.

Fotografija: OPG Marušić

Koliko Vam je bilo teško pokrenuti proizvodnju? S kojim ste se izazovima susretali pri pokretanju posla?

Izazova je bilo jako puno, pogotovo zato što u početku nismo imali nikoga tko bi nas uputio u cijeli taj proces i mentorirao. No, iznimno velikom upornošću i ustrajnošću smo uspjeli pokrenuti proizvodnju. Svaki dan nosi svoje izazove, ali ti izazovi su sastavni dio posla, ako se voli posao koji se obavlja tada ti izazovi nisu toliko značajni.

Nema uspjeha bez usavršavanja

Što je potrebno za uspjeh?
Da biste bili uspješni,  morate imati želju za napretkom i dodatnim osposobljavanjem. Pa sam tako 2019. položila majstorski ispit iz područja mljekarstva i sirarstva što je omogućilo da otvorimo mini siranu “Ana”. Službenim otvaranjem mini sirane kao obitelj smo unaprijedili i poboljšali svoje proizvodne procese, ali i zadržali izvornu tradicijsku kvalitetu. O kakvoći naših proizvoda najbolje svjedoče naši klijenti koji nam se opetovano vraćaju.

Što mislite, zašto se neki OPG-ovi ili drugi proizvođači prehrambenih proizvoda ne oglašavaju na internetu?
Oglašavanje je posao koji iziskuje dosta vremena da bi se postigli određeni rezultati. Većina proizvođača će radije vrijeme provesti u proizvodnom procesu nego u procesu oglašavanja. Nadalje postoji velik broj ljudi koji nisu dovoljno informirani o internetskom oglašavanju pa se iz tog razloga ne upuštaju u isto.

Koje su Vam trenutne prepreke u poslovanju?

Velika administracija i neisplata izdane robe.

Koji su Vam trenutni poslovni ciljevi?
Proširenje stada i zadržati postojeću kvalitetu i širenje asortimana proizvoda.

Koji biste savjet dali početnicima?
Samo hrabro i ustrajno! Svaki je dan prilika za novi početak ili napredak. Kad se dogode padovi u poslovanju ne treba stati nego ići dalje.

Sve proizvode OPG-a Marušić možete pronaći na Ruralini, jedinoj platformi za umrežavanje ljubitelja ruralnog prostora.