OPG tjedna

Tvrtka Green&More: Proizvodimo organsku hranu i dodatke prehrani koji su sve traženiji u svijetu

OPG tjedna
Nedeljko Stavljenić, Green and More Fotografija: Igor Kralj/PIXSELL
Tvrtka Green&More posvećena je organskom uzgoju i preradi specijalizirane hrane i dodataka prehrani. Prije deset godina počeli su s uzgojem  mlade zelene pšenice za dodatak prehrani Liquid Sun, a prošle su godine proširili proizvodnju i s linijom krem medova s dodacima.

Trenutno imaju četiri stalno zaposlene osobe, dok u sezoni radova na polju, tijekom berbe i prerade mlade pšenice, imaju potrebu i za dodatnom radnom snagom.

˝Jedini smo u ovom dijelu Europe koji se bavimo uzgojom mlade pšenice, a na to nas je potaknula prednost naše zemlje za njen uzgoj kao i velika vrijednost  ove zelene supernamirnice koja od davnina poznata po svojim nutritivnim i funkcionalnim svojstvima˝, kaže Nedeljko Stavljenić, direktor Green Green&More.

Kako kaže Stavljenić ljudi su im najveća snaga,. Jedna od njihovih najvećih prednosti je i što cjelokupni proces rade samostalno, od zrna do finalnog proizvoda i po principima ekološke proizvodnje, kad se radi o Liquid Sunu, a u slučaju Green&More RAW medova, imaju ugovorenu suradnju s kontroliranim partnerima i dobavljačima eko meda, čime imaju potpunu kontrolu i uvid u svaku fazu proizvodnje, što znakovito utječe na kvalitetu finalnog proizvoda.

˝To je za mladu zelenu pšenicu izuzetno bitno jer se radi o pšenici u ranom stadiju razvoja, kako joj samo ime ukazuje. Najveću koncentraciju klorofila, proteina te većine vitamina i minerala, pšenica nudi u tom stadiju koji prethodi klasanju, odnosno prije nego li se list počinje izduživati i stvarati stabljiku.

Ovaj stadij predstavlja vrhunac biljnog vegetativnog razvoja, i upravo tada rastu svi čimbenici uključeni u fotosintezu te metabolizam biljke. Mlada zelena pšenica koja se koristi kao dodatak prehrani mora se brati upravo tijekom ovog stadija, bez obzira na to što on traje svega nekoliko dana. Upravo to je ključan trenutak koji pomno pratimo i kad ju beremo jer nakon njega dolazi do klasanja˝, objašnjava Stavljenić.

Mladu pšenicu ručno režu i beru listove

Nedeljko Stavljenić, Green and More
Ističe da je jedna od njihovih specifičnosti i dodana vrijednost to što ručno režu i beru listove mlade pšenice, pažljivo i selektivno, uz preradu po metodologiji obrade sirove hrane kako bi maksimalno očuvali nutricije najbliže biljci u njenom sirovom stanju. Stavljenić tvrdi kako je danas u porastu trend ekološke osviještenosti i organska prehrana, ali  ipak proizvodi s organskom oznakom još uvijek nisu prvi izbor za većinu potrošača.

˝U regiji Plitvica imamo svoja polja na kojima uzgajamo mladu zelenu pšenicu. Ovu regiju smo strateški odabrali jer mlada zelena pšenica ima mogućnost maksimalne apsorpcije vitamina i minerala iz tla u kome raste. Laboratorijskim analizama je potvrđen bogat mineralni sastav zemlje koju obrađujemo,  s naglaskom na željezo, što je presudno za nutritivni sastav finalnog proizvoda.  Imamo dvije sezone godišnje, proljetnu i jesensku berbu na 1,5 hektar zemlje koju rotiramo˝, pohvalio se Stavljenić.

Godišnja proizvodnja ovisi o potrebama tržišta

Prosječna godišnja proizvodnja ovisi o potrebama tržišta kojima se, naravno, prilagođavaju. U slučaju veće potražnje imaju i po dvije berbe u sezoni iz kojih dobivaju tonu praha mlade zelene pšenice. Mladu zelenu pšenicu kao dodatak prehrani ponudili su u više oblika, kao prah, u kapsulama i u krem medu te kao svježe zamrznut sok koji je ujedno i limitirana serija. Već dugi niz godina su prisutni u Makedoniji i Srbiji, a ove godine su napravili izvoz  u Bugarsku, dok su sa Slovenijom i BIH u pregovorima.

˝U tijeku su i pripreme za izlaganje na vodećem sajmu  ekološke hrane u Londonu, Natural & Organic Products Europe, na kojem već imamo dogovorene termine zainteresiranih distributera i vodećih trgovaca u toj regiji. Vjerujemo da će ovo za tvrtku Green&More i naše brendove biti pozitivna godina. Svjesni smo svojih prednosti, a to je da smo jedini koji radimo sve ručno,  zatim ekološki uzgoj, prerada po metodologiji obrade sirove hrane  i hrvatsko podrijetlo je ono su po čemu se Liquid Sun i Green&More RAW razlikuju od ostalih sličnih pripravaka˝, smatra Stavljenić.

Green adn more proizvodi
Zahvaljujući suradnji koju su ostvarili s vodećim i specijaliziranim web shopovima, proizvode Green&More se mogu kupiti i putem interneta. Uz to, Liquid Sun - Mladu zelenu pšenicu  i Green&More RAW medove distribuiraju i u ljekarne, biljne ljekarne,  trgovine zdrave hrane poput bio&bio trgovina i ostale specijalizirane trgovine.

Rast prihoda od 25 posto

˝Za nas je 2016. godina bila izuzetno pozitivna. Napravili smo proširenje linije proizvoda, što se osjetilo i kroz  rast prihoda  u iznosu od 25% u odnosu na 2015. Imali smo pojačane izvoze u već prisutnim zemljama naše regije, a kroz novo otvorena nova izvozna tržišta, vjerujemo da ćemo nastaviti s ovim pozitivnim trendom i ove godine.  Dodatno proširenje s dvije nove linije proizvoda planiraju se za ovu godinu, što će sa sobom neminovno pozvati i potrebu za rastom broja zaposlenih˝, otkriva nam Stavljenić.

Kako tvrdi Stavljenić, potrošači su im najbolji brend ambasadori,a a često im se javljaju s pozitivnim svjedočanstvima o benefitima konzumacije Liquid Suna na njihov status, ali i komplimentima na izvrsnim zdravim poslasticama kroz Green&More RAW krem medove. Najprodavaniji proizvod je njihov prvi proizvod, Liquid Sun – Mlada zelena pšenica u prahu, a u ovoj godini planiraju proširenje s dvije nove linije proizvoda, u segmentu hrane i dodataka prehrani, uz pojačane izvozne fokuse.

˝Mladoj zelenoj pšenici tijekom povijesti pripisivali razni povoljni učinci – od terapije karcinoma i kroničnog umora, preko dijabetesa do povišenog krvnog tlaka, sinusitisa i čireva. Danas pak pouzdano znamo da predstavlja snažno detoksikacijsko sredstvo i izvor antioksidansa te stoga može zaštititi od brojnih bolesti današnjice˝, hvali se Stavljenić.

Novi proizvodi i okusi sve traženiji

Green adn more proizvodi
Nova linija Green&More RAW krem medova je prošlogodišnji novitet i po svim dosadašnjim pokazateljima brzo su pronašli svoje poklonike. U ponudi imaju Med s jagodama, borovnicama, s limunom i đumbirom i Selekcija organskih medova 4u1. Stavljenić objašnjava kako Green&More RAW medovi nastaju  delikatnim procesom proizvodnje koji uključuje nježno i precizno miješanje nepasteriziranog ekološkog meda, pod posebnim uvjetima i okolnostima uz dodatak organskog voća i začina sve dok smjesa ne postane kremasta bogata poslastica. 

˝Budući da se radi o poslasticama bez dodatih šećera, umjetnih aroma i aditiva, koji su zdrava alternativa slatkom desertu, ovi krem medovi se brzo  „useljavaju“ u domaćinstva. Naši ˝mali˝ potrošači izabiru okus jagode koju uspoređuju s omiljenim karamelama, dok odrasli daju prednost borovnici, a kroz zimsko vrijeme najveću prolaznost ima Med s limunom i đumbirom. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Prijavi se ovdje